כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
כוננות ביטחונית

לילה של הסלמה בדרום: רקטות שוגרו מעזה, צה"ל תקף | תיעוד

אחרי ירי הרקטות לעבר אשקלון, צה"ל תקף יעדים של חמאס בעזה | במהלך הלילה נמשכו חילופי המהלומות - ורקטות נוספות שוגרו לעוטף עזה | בישראל לא מעוניינים להיגרר להסלמה כוללת, אך ערוכים לכל התרחישים | שר הביטחון הורה: "להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים"

תקיפה בעזה. אילוסטרציה
תקיפה בעזה. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל תקף הלילה (בין חמישי לשישי) מטרות טרור של חמאס ברצועה, בתגובה לירי הרקטות שבוצע אמש לעבר אשקלון וכמה יישובים בעוטף עזה. צה"ל מסר כי שתי רקטות ששוגרו מעזה לשטח ישראל יורטו ע"י כיפת ברזל. גם במהלך התקיפות נמשך ירי הרקטות ואזעקות נשמעו בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול ובכפר עזה. בכל השיגורים לא דווח על נזק או נפגעים.

הירי לעבר אשקלון התבצע על רקע האיומים של ארגוני הטרור להגיב לפעילות החריגה שהתרחשה אמש בג'נין, במהלכה נהרגו לפחות שמונה מחבלים ואזרחית. בישראל, יש לציין, מעוניינים להשיב את השקט ולפי שעה מעדיפים לסגור את סבב הלחימה מבלי להיגרר להסלמה כוללת. יחד עם זאת, במערכת הביטחון ערוכים לכל התרחישים. בצה"ל אישרו שורת מטרות לתקיפה מידת הצורך, באם ארגוני הטרור ימשיכו לשגר רקטות לעבר שטח ישראל.

סרטון המתעד את תקיפת האתר התת-קרקעי לייצור רקטות

במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב אתר צבאי תת-קרקעי לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס הממוקם במע'אזי, במרכז רצועת עזה. "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מוקדם יותר הלילה משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית במאמץ ההתעצמות וההתחמשות של חמאס", מסר דובר צה"ל.

"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

תקיפת צה\

בהמשך הלילה, בתגובה לירי הנוסף, מטוסי קרב תקפו מחנה צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. המקום שימש אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותים של הארגון.

כפי שדווח אמש, חלק מפעילי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בפעולה החריגה בג'נין, היו מעורבים לאחרונה בפעילות טרור ענפה, בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של "פיגועים משמעותיים" נוספים. כך מסרו צה"ל והשב"כ.

במהלך הפעילות בלב מחנה הפליטים ג'נין, מול התארגנות צבאית של פעילי גא"פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם.

אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. בצה"ל בודקים את הטענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו. הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ"מ, מג"ב, צה"ל ושב"כ לדירת המסתור במחנה הפליטים, בה הסתתרו המבוקשים.

בעיריית אשקלון הודיעו אתמול כי בעקבות המתיחות הביטחונית, המקלטים הציבוריים והמיגוניות ברחבי העיר פתוחים לרווחת התושבים. "נכון לעכשיו, ללא הנחיות מיוחדות בעיר אשקלון אך יחד עם זאת, ראש העיר תומר גלאם מבקש מהתושבים לשמור על עירנות גבוהה. צוותי העירייה נמצאים בדריכות מלאה וערוכים לכל תרחיש", מסרה העירייה.

אתמול קיים ראש הממשלה הערכת מצב ביטחונית, הביע את הערכתו לאומץ הלב ולתושייה של הלוחמים שסיכלו פיגועים שהיו יכולים לעלות בחיים רבים. רה"מ קיבל עדכונים מפורטים מהרמטכ"ל, ר' השב"כ, מפכ"ל המשטרה וראש אמ"ן, ביחד עם שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, שר החוץ ראש המל"ל ומזכ"ץ רה"מ.

רה"מ נתניהו הבהיר שפניה של ישראל לא להסלמה, אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל.

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר כי "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה מאש צה״ל בסדרת תקיפות". לדבר, ”הנחתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות, למקרה ונדרש להמשיך ולפעול - עד להשבת השקט לאזרחי ישראל”.

הסלמה בדרום עימות בדרום שיגור רקטות ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד