כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מי נחלש ומי מתחזק

סקר: זו היתה התוצאה לו הבחירות היו היום

לפני חודש הוקמה ממשלת נתניהו שישית, אך מאז הכריז שר המשפטים על הרפורמה המשפטית היא לא יודעת מנוח. המדינה שסועה ומפולגת מתמיד תוך מחאות סוערות ושיח ציבורי מתלהם | סקר מנדטים חדש מנסה להעריך האם תוצאות הבחירות היו כיום אחרת

סקר: זו היתה התוצאה לו הבחירות היו היום
שולחן הממשלה בעת השבעתה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודש לאחר הקמת הממשלה והקואליציה, סקר חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מעריב' בדק האם תוצאות הבחירות היו נשמרות, זאת על רקע הטלטלה שחווה המדינה סביב הרפורמות המשפטיות שמוביל שר המשפטים יריב לוין והשיח והמחאות סביב הנושא.

לפי הסקר האינטרנטי, הקואליציה המונה כיום 64 חברי כנסת, הייתה נחלשת בארבעה מנדטים, אילו הבחירות היו מתקיימות היום ובתוצאות שכאלה התיקו בין הגושים שוב היה חוזר לחיינו.

וזו היתה התוצאה לו הבחירות היו מתקיימות כעת: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מקבלת 31 מנדטים ויורדת במנדט אחד, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה מתחזקת מ-24 מנדטים כיום ל-27 לפני הסקר, 'המחנה הממלכתי'  היתה זוכה ב-15 מושבים בכנסת - שלושה יותר מהנתון הקיים.

ברקע סאגת פסילתו של אריה דרעי בבג"ץ, ש"ס היתה נחלשת בכוחה מ-11 כיום ויורדת ל-9 מושבים, 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר היתה  מקבלת 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף היתה שומרת על כוחה עם 7.

'הציונות הדתית', 'מרצ' ו'ישראל ביתנו' היו מקבלות לפי הסקר 5 מנדטים. שתי רשימות מקבלות 4 מנדטים: 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי ו'חד"ש־תע"ל' בראשות איימן עודה ואחמד טיבי. מתחת לאחוז החסימה היינו מוצאים שלוש מפלגות: את בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 2.4%, רע"מ של מנסור עבאס – 2% ו'נעם' של אבי מעוז עם 0.4%.

הסקר האינטרנטי של 'מעריב' בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.

סקר מעריב סקר מנדטים בחירות לכנסת ממשלת נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד