כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יום השואה הבינלאומי

בראשות הרב הראשי: טקס רשמי במוזיאון היהודי הגדול במוסקבה

טקס רשמי נערך במוזיאון היהודי הגדול מוסקבה. בראשות רבה הראשי של רוסיה שנשא את תפילת 'קל מלא רחמים' לעילוי נשמת הקדושים. לאחר שנשא נאום על נחיצות וחשיבות השלום בעולם, הקריא את האגרת ששיגר הבוקר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, איתו הוא נפגש אתמול בלשכת הנשיא בקרמלין

בראשות הרב הראשי: טקס רשמי במוזיאון היהודי הגדול במוסקבה
הרב לאזאר בטקס ליום השואה הבינלאומי צילום: מבשר טוב מוסקבה

כמדי שנה בתאריך 27 בינואר, בו מצויין יום השואה הבינלאומי. נערך טקס רשמי במוזיאון היהודי הגדול במרכז מוסקבה. בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א שנשא את תפילת 'קל מלא רחמים' לעילוי נשמת הקדושים.

לאחר שנשא נאום על נחיצות וחשיבות השלום בעולם, הקריא את האגרת ששיגר הבוקר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, איתו הוא נפגש אתמול בלשכת הנשיא בקרמלין. הפגישה התקיימה לרגל יום השואה הבינלאומי המצוין היום, יום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ. בפגישה דנו יחד במגוון נושאים ובהם פעילויות הומניטריות חשובות. פוטין אמר: "הרשויות כאן של הפדרציה הרוסית והפרקליטות, עושות עבודה מושקעת למנוע כל סממן אנטישמי".

כמו כן השתתפו ראשי נציגויות דיפלומטיות של יותר מ-40 מדינות, ובתוכם ישראל, גרמניה, צרפת, דנמרק, אוסטרליה, פורטוגל, איחוד האמירויות הערביות, טורקיה, יוון, הונגריה, צ'כיה, קנדה, ארגנטינה, נורבגיה, האיחוד האירופי ועוד. אישי ציבור רבים, נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, ומנהיגים דתיים של דתות שונות.

יום השואה הבינלאומי הרב לאזאר ולדימיר פוטין מוסקבה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד