כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יממה של טרור בירושלים

טבח בליל שבת: 7 נרצחו בפיגוע ירי בנווה יעקב; 2 נפצעו בעיר דוד

שבעה יהודים נרצחו ועוד שלושה נפצעו בפיגוע ירי בליל שבת בשכונת נווה יעקב בי-ם. המחבל, בן 21, תושב מזרח העיר, חוסל, דקות לאחר שהחל במסע הירי הקטלני | הבוקר, אב ובנו נפצעו קשה בפיגוע ירי בעיר דוד בבירה; המחבל, בן 13, נפצע בעת שנוטרל ע"י אחד הפצועים

טבח בליל שבת: 7 נרצחו בפיגוע ירי בנווה יעקב; 2 נפצעו בעיר דוד
פיגוע ירי בנווה יעקב צילום: פלאש90

שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי שאירע אמש (ליל שבת) סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם נוספים באורח קשה ובינוני. מדובר בפיגוע הקשה ביותר שאירע בישראל מאז 2011. המחבל, המחבל, בן 21 תושב מזרח העיר, חוסל ע"י שוטר ומתנדב דקות לאחר שהחל במסע הירי הקטלני.

בפיגוע נוסף שאירע היום בשעות הבוקר בעיר דוד נפצעו קשה (מצבם יציב) שני בני אדם, אב ובנו. הבן, קצין בצנחנים, הצליח לנטרל את המחבל, בן 13 בלבד, שהגיע למקום באוטובוס. שניהם מאושפזים בבית החולים.

פיגוע הירי בשכונת נווה יעקב החל בשעה 20:13, אז הגיע מחבל לשד' נווה יעקב בירושלים וביצע ירי מטווח קצר לעבר מספר אזרחים שחלפו ברחוב. כתוצאה מהירי מחוץ לבית כנסת, נקבע מותם של 7 אזרחים ונפצעו 3 נוספים באורח בינוני-אנוש. לאחר מסע ההרג ופיגוע הירי, המחבל נמלט באמצעות רכב שעמו הוא הגיע למקום.

בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים. בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות לעברם. אליהם הצטרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים שחתרו למגע נטרלו אותו, ובהמשך נקבע מותו.

רכבו של המחבל לאחר שנוטרל. צילום: פלאש90

במשטרה מציינים כי בתוך כ-5 דקות מקבלת הדיווח הראשון במוקד המשטרה אודות הירי המחבל נוטרל, ובכך מנעו השוטרים הרג נוסף של חפים מפשע.

מבדיקת זהותו של המחבל עולה כי מדובר בתושב מזרח ירושלים בן 21. בזירת נטרול המחבל נתפס בסמוך אליו אקדח טעון עם מחסניות ותחמושת. עוד נמסר כי המחבל פעל לבדו בזירה. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה ופעלו יחד עם כוחות החירום וההצלה להצלת חיים ופינוי הנפגעים לטיפול רפואי.

בן גביר ונתניהו בזירת הפיגוע בנווה יעקב. צילום: פלאש90

לזירת הפיגוע הגיעו ראש הממשלה, השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים יחד עם בכירים נוספים במשטרה ובכוחות הביטחון, וקיימו במקום הערכות מצב. המפכ"ל הנחה לעלות את רמת הכוננות ברחבי הארץ לרמה הגבוהה ביותר.

הבוקר בשעה 10:42, התקבל דיווח במוקד המשטרה על פיגוע ירי באזור מעלות עיר דוד בירושלים. כוחות משטרה הוזעקו למקום ובתוך דקות בודדות זיהו את המחבל לאחר שנורה ונוטרל ע"י אחד הפצועים. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים. מבדיקת זהותו של המחבל שנוטרל ונפצע, עולה כי מדובר בבן 13 תושב סילואן שבמזרח ירושלים, שככה"נ פעל לבדו. האקדח עמו ביצע את הפיגוע נתפס בשטח ע"י כוחות המשטרה.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל הגיע חמוש למעלות עיר דוד, התהלך רגלית וארב מאחורי רכב חונה לקבוצת עוברי אורח שהלכו מולו, כשחלקם היו חמושים בנשק ברישיון. כשעוברי האורח חלפו את המחבל בהליכה, הוא פתח לעברם בירי, ובתגובה הם השיבו מיד בירי ונטרלו אותו במקום.

בשל שני הפיגועים בירושלים בסופ"ש, החליט מפכ"ל המשטרה על נוכחות של צוות ימ"מ קבוע באזור ירושלים למענה מיידי לאירועים חריגים במידת הצורך. כמו כן, ממ"ז ירושלים הנחה בהערכת מצב שקיים בשטח, על המשך פעילות במערכים מתוגברים בגזרות השונות ברחבי העיר בימים הקרובים, לצד פעילות חקירתית, התקפית ויזומה נגד חשודים בפח"ע או בהפרות סדר.

פראמדיק מד"א פאדי דקידק סיפר על הפיגוע בנווה יעקב: "מדובר בפיגוע קשה מאוד. ראינו אישה ו-4 גברים שוכבים על הכביש. הם סבלו מפצעי ירי והיו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. 3 פצועים נוספים בהם אישה כבת 70 במצב אנוש פונו לבי"ח הדסה בהר הצופים".



צילום: פלאש90

פאראמדיקית מד"א נוי שדה הוסיפה: "כשהגענו למקום ראינו מספר פצועים שוכבים. על אי תנועה בשדרה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם מספר פצעי ירי. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ולצערנו הרופאים קבעו את מותו".

אלקנה ברויער ויצחק אייזיק כץ חובשי איחוד הצלה סיפרו בצאת השבוע: "בליל שבת שמענו קולות ירי ונמסר לנו על מספר נפגעים כתוצאה מפיגוע ירי בשכונה. למרבה הצער נקבע מותם של 7 בני אדם שנורו למוות - חלקם בתום מאמצי פעולות החייאה. כמו כן: בסיוע פרמדיקים ורופאים מתנדבים באיחוד הצלה הענקנו סיוע רפואי ראשוני במספר זירות לשלושה פצועים (נפגעי ירי).

לינור אטיאס חובשת ומתנדבת חוסן באיחוד הצלה הוסיפה: "יחד עם צוותי חוסן נוספים מהיחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הענקנו סיוע למספר רב של נפגעי חרדה, חלקם בני משפחה של ההרוגים והפצועים, חלקם נתקלו בזירות הקשות וחלקם לקו בחרדה כששמעו את קולות הירי".

פיגוע הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד