כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עדויות מהתופת בנווה יעקב

התושב בכה לבן גביר: "הוא כמעט הרג אותי"

אחד התושבים בנווה יעקב תיאר לשר בן גביר סמוך לזירת הפיגוע איך כמעט התסיימו חייו כשמצא עצמו לפתע מול המחבל. "יצאתי החוצה ואני רואה אנשים צועקים ואנשים על הרצפה". הוא טען: "אם הייתי חמוש הייתי מונע הרג של 3 או 4"

התושב בכה לבן גביר: "הוא כמעט הרג אותי"
פיגוע ירי בנווה יעקב צילום: פלאש90

לאחר הפיגוע הקטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים שבו נרצחו אמש (שישי) 7 בני אדם ונפצעו עוד 3, התגודדו במקום מאות תושבים מבוהלים שהתקשו לעכל את שהתרחש. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה ואחד התושבים סיפר לו תוך שהוא ממרר בבכי איך כמעט נרצח על ידי המחבל: "יצאתי החוצה ואני רואה אנשים צועקים ואנשים על הרצפה. פתאום ראיתי את המחבל עם הנשק, הוא כמעט הרג אותי, לא יודע איך הוא לא הרג אותי. אם הייתי חמוש הייתי מונע הרג של 3 או 4". בן גביר ענה לו כי "בקרוב נשנה את מדיניות הנשק האזרחי, הממשלה צריכה להגיב".

יוסי, תושב נווה יעקב, סיפר על המראות הקשים בהם נתקל: "שמעתי יריות, יצאתי מהבית, וראיתי אישה שוכבת על הרצפה ואיש מבוגר שהם הוא נורה בראשו. אחרי זה שני רוכבים על אופנוע שכבו על הכביש ירויים. אדם נוסף שנפגע גם הוא מירי שכב על פסי הרכבת הקלה, וליד בית הכנסת שכבו עוד אנשים שנורו".

תושב נוסף מהשכונה סיפר: "שמענו צרור של יריות, אמבולנסים, ניידות, והבנו שזה פיגוע". הוא טען כי למרות הפיגוע הקשה, התושבים ימשיכו בשגרת חייהם: "אנחנו ירושלמים, מתורגלים בפיגועים. הרגענו את הילדים".

תושב נוסף התלונן ועל הזמן הארוך שלדבריו לקח לשוטרים עד שהגיעו לזירה, מנגד על פי נתוני המשטרה עולה כי המחבל נתקל בשוטרים כ-5 דקות מהדיווח הראשוני. "טבחו באנשים ולקח זמן עד שהמשטרה הגיעה", אמר והוסיף, "חשבו שמדובר בירי של חתונות. הבת שלי אמרה 'יורים פה, יורים פה'".

בזירת הפיגוע התפתחו עימותים מילוליים בין מקומיים לבין השוטרים שהגיעו לזירה. בנוסף נשמעו צעקות לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

אריאל, שמתגוררת סמוך לזירה, סיפרה: "אתה יודע מראש שערבים חוגגים, אתה שומע יריות על בסיס יום-יומי. בשלב מסוים הבנו שמשהו לא בסדר. הגיעו ניידות ואמבולנסים ואמרו לנו להתרחק מהמקום".

חובשי מד"א אלי גרטנר וקובי ויצמן סיפרו על אשר ראו כאשר הגיעו לזירת הפיגוע: "ירדנו מהאמבולנס והתחלנו לרוץ. ראינו לאורך השדרה 4 נפגעים שוכבים ללא סימני חיים ולצערנו לא ניתן היה לסייע להם. המשכנו וראינו אישה כבת 50 בהכרה מלאה עם פציעות מדממות מירי ביד וברגל. מיד עצרנו את הדימומים, העלנו אותה לאמבולנס ופינינו איתה לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני ויציב".

 

פיגוע ירי נווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד