כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מתקפה על העולם המתורבת"

ביידן התקשר לנתניהו: "נתמוך בישראל בכל הדרוש"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר לאחר הפיגוע בשכונת נווה יעקב לראש הממשלה נתניהו, הביע את תמיכתו בישראל וציין כי מדובר במתקפה על "העולם המתורבת". "הנשיא הנחה את צוות הביטחון הלאומי ליצור קשר עם העמיתים הישראלים, כדי להציע את תמיכה בסיוע לפצועים ובהבאת מבצעי הפשע הנורא לדין", נכתב בהודעת הבית הלבן

ביידן התקשר לנתניהו: "נתמוך בישראל בכל הדרוש"
הנשיא ביידן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהודעה מטעם הבית הלבן נכתב כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח אתמול בלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הפיגוע בנווה יעקב, הביע את צערו בפניו ואמר כי מדובר במתקפה על העולם המתורבת. עוד אמר ביידן לנתניהו בשיחתם: "נציע לכם את כל אמצעי התמיכה המתאימים".

בהודעת הבית הלבן נכתב: "אנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור הנתעב בבית הכנסת בירושלים, והמומים וכואבים מאובדן החיים. הפיגוע התרחש באופן טרגי ביום השואה הבינלאומי, שבו זכר קורבנות השואה מונצח ברחבי העולם. ארה"ב תעניק תמיכה מלאה לממשלה ולעם ישראל. הנשיא ג'ו ביידן הנחה את צוות הביטחון הלאומי ליצור קשר עם העמיתים הישראלים, כדי להציע את תמיכה בסיוע לפצועים ובהבאת מבצעי הפשע הנורא לדין".

בהמשך נודע כי אחרי שיחתם של ביידן ונתניהו שוחח היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן עם מקבילו, ראש המל"ל צחי הנגבי וציין בשיחתם כי ארה"ב תתמוך לחלוטין בישראל.

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי "זה נוראי. המחשבות, התפילות והתנחומים שלנו יוצאים אל ההרוגים במעשה האלימות הנתעב הזה. אנחנו מגנים את מתקפת הטרור הזו בכל תוקף. המחויבות שלנו לביטחון ישראל נותרה איתנה".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שיבקר בעוד כיומיים בארץ, אמר: "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם שותפינו הישראלים, ומאשרים מחדש את מחויבותנו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל".

ג'ו ביידן בנימין נתניהו הבית הלבן הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד