כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אֶרֶץ אֶל תְּכַסִּי דָּמָם

הצאצא של הבן איש חי והנער היקר: ההרוגים בפיגוע בנווה יעקב

לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה: אליהו מזרחי ורעייתו נטלי הי"ד, רפאל בן אליהו הי"ד, אשר נתן מורלי הי"ד, שאול חי הי"ד, איליה סוסנסקי הי"ד ואירינה קורולובה; שבעת הנרצחים בפיגוע בליל שבת קודש בשכונת נווה יעקב בירושלים | חלק מהנרצחים הובאו הלילה למנוחות וחלקם יובאו מחר

הצאצא של הבן איש חי והנער היקר: ההרוגים בפיגוע בנווה יעקב
ההרוגים בפיגוע בנווה יעקב צילום: באדיבות המצלם

פורסמו שמותיהם של שבעת הנרצחים בטבח המזעזע שהתרחש בליל שבת קודש בשכונת נווה יעקב בירושלים, סמוך לבית הכנסת 'עטרת אברהם' ברחוב שד' נווה יעקב פינת טבנקין, על ידי מחבל נתעב - שנתפס וחוסל.

ההרוגים: אליהו מזרחי הי"ד בן 48, יחד עם רעייתו נטלי מזרחי הי"ד בת 45, שמצאו את מותם לאחר שניסו לסייע לשכנים בעת ששמעו על הפיגוע.

בני הזוג אליהו ונטלי מזרחי הי"ד תושבי העיר בית שמש, נישאו רק לפני שנתיים הם יצאו לעזור לשכנים הפצועים ונורו זה לצד זה בפיגוע הנורא. נטלי הי"ד לבית משפחת זיסקין.

בית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים פרסם הודעת אבל על רציחתה של נטלי זיסקין מזרחי הי"ד, עובדת בית החולים: "מדי יום הגיעה לעבודה במסגרתה פגשה מטופלים רבים, דאגה להם לאוכל חם ונהנתה להקשיב לסיפוריהם ולשאול לשלומם". הלוויתם של בני הזוג התקיימה הערב בבית העלמין 'ארץ החיים' בבית שמש שם נטמנו זה לצד זה בחייהם ובמותם לא נפרדו.

הקדוש רפאל בן אליהו הי"ד בן 55, תושב ירושלים שעבד בסניף דואר, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אחד מילדיו של רפאל בן 24 נפצע קשה במהלך הפיגוע והוא מאושפז בבית החולים.

נרצח נוסף הוא הנער היקר והקדוש אשר נתן מורלי הי"ד, בן 14 וחצי בלבד. בנו הבכור של הרב אהרן יוסף נתן מורלי שיבלחט"א מקהילת 'מתנחלי בנימין' בשכונה, הלווייתו התקיימה הערב בבית הלוויות בהר המנוחות להר הזיתים.

בהמשך הערב זוהה באבו כביר נרצח נוסף, ר' שאול חי הי"ד בן 68 גבאי בית הכנסת 'זכור לאברהם' בפסגת זאב. ר' שאול שהינו אלמן מרעייתו ע"ה, סעד בליל שבת אצל גיסו בשכונת נווה יעקב. הוא היה בדרכו לשיעור בפסגת זאב אצל הרב נקי ונרצח על ידי המחבל. ר' שאול הי"ד צאצא מרן של ה'בן איש חי' הגאון רבי יוסף חיים מבגדאד זיע"א; היה אהוב על כל מכריו, אוהב תורה ולומדיה, שהיה משכים ומעריב לבתי כנסיות ובתי מדרשות.

ההרוג השישי הוא איליה סוסנסקי הי"ד בן 26 בלבד תושב שכונת נווה יעקב שנרצח אף הוא בפיגוע האכזרי בליל שבת.

אירינה קורולובה, עובדת סיעודית בת 59, אזרחית אוקראינה, היא הנרצחת השביעית בפיגוע. היא הגיעה לארץ לפני שש שנים, וטיפלה כעובדת סיעודית בתושב המקום. 

השם יקום דמם

הפיגוע בנווה יעקב שמות הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד