כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זו פחדנות"

"לפיד תוקף את בן גביר: "האיש לא יודע לעשות כלום - חי בטיקטוק

ראש האופוזיציה לפיד תקף את השר לביטחון לאומי: "המומחיות שלו היא לחפש אשמים שהם לא הוא". על הקשר בין ההסלמה לזהות הממשלה: "אף אחד לא סופר את ראש הממשלה ממטר, זה חולשה ובלגן שהאויב מזהה מהר"

"לפיד תוקף את בן גביר: "האיש לא יודע לעשות כלום - חי בטיקטוק
יאיר לפיד צילום: Oliver Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף הבוקר (ראשון) בראיון לרדיו 'ווינט' את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהאשים את היועמ"שית גלי בהרב מיארה כי היא מעכבת את איטום בית המחבל מהפיגוע בנווה יעקב: "זו פחדנות. אין קשר בין זה לבין המציאות. המומחיות שלו היא לחפש אשמים שהם לא הוא. אתה השר האחראי. קח אחריות במקום לחפש כל היום את מי להאשים. האיש הזה לא יודע לעשות כלום. הוא חי בטיקטוק ומחפש את מי להאשים".

לפיד המשיך ותקף: "מאשימים שמאלנים, משפטנים ועושים הכול חוץ מלעשות את העבודה שלהם. יש לך עבודה – אתה שר לביטחון פנים. הוויכוח הזה משרת אנשים שבמקום לקחת אחריות מחפשים להאשים משפטנים, הספורט הלאומי החדש. תעשו עבודה. אני בעד הריסת בתים, זה צעד נכון ואם אפשר לעשות זאת מהר – צריך. אבל אנחנו עדיין מדינת חוק, למרות שיש כאלה שמנסים לבטל את זה".

לפיד גיבה את הצעדים שאושרו בקבינט אך הוסיף עקיצה: "זה נשמע לי בסדר. אני מנסה לחשוב מה הם היו עושים אם זה היה סיכום קבינט שלי בעקבות הפיגוע הכי קשה בירושלים מאז 2008 ובישראל מאז 2011, אבל בסדר, זה לא. לא נתעסק בזה ביום כזה, כולנו עם הלוויות ועם הצער ועם הכאב. הצעדים בסדר, אין פה חידושים גדולים. עכשיו צריך לאחד את פעילות מערכת הביטחון, להחזיר את מג"ב איו"ש לצה"ל, לבטל את שליטת סמוטריץ' במנהל האזרחי ולהדק ככל האפשר את העבודה".

לפיד טען כי אין חשיבות למהירות של איטום והריסת בתי מחבלים ואמר: "זה צעד הרתעתי רחב. המטרה היא בסופו של דבר להרתיע את המחבל הבא, שאמא שלו ואבא שלו יגידו לו 'אל תצא מהבית'. האטימה היא צעד מקדים להריסה. הרתעה אתה מייצר על פני תקופה ארוכה, לא באופן נקודתי".

לפיד נשאל האם יש קשר בין ההסלמה הביטחונית לזהות הממשלה והשיב: "אני כמה שעות לפני הפיגוע לצערי כתבתי 'אנחנו הולכים להסלמה', מפני שהם רואים את הבלגן. זו ממשלה מבולגנת שאיבדה שליטה ואויבינו, מצבים כאלה, מזהים מהר מאוד. כששר אחד אומר 'זה באחריותי', שר שני אומר 'זה באחריותי', ואף אחד לא סופר את ראש הממשלה ממטר, זה חולשה ובלגן שהאויב מזהה מהר. אני לא אעשה מה שעשו בן גביר, סמוטריץ' ונתניהו שהאשימו את הממשלה שלנו בטרור. מי שאשם בטרור זה טרוריסטים שזיהו חולשה בממשלה הזו".

לפיד התייחס בנוסף להצהרת נתניהו כי יאושרו מצעדים לחיזוק ההתיישבות, זאת ברקע ביקורו הצפוי של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ואמר: "אני פוגש אותו בשלישי בבוקר. סמוטריץ' רוצה לבנות בהתנחלויות. זה לא בגלל פיגוע הטרור, זו עמדתו בעולם והוא מנצל כל הזדמנות. ברור שאם יתחילו עכשיו לבנות ב-E1 זה יצית את השטח. האמריקנים יגידו לישראל 'זה מנוגד לכל הסיכומים'. אני אומר את זה בצער, אין לי שמחה לאיד על מה שלא טוב למדינה. ישראל כבר לא בעלת הברית הטובה ביותר של ארה"ב. הם מנומסים, יבואו לכאן ונתניהו יוזמן לבית הלבן".

הוא נשאל מי החליף את מקומה של ישראל כבעלת הברית הטובה של ארה"ב והשיב: "אני לא יודע להגיד. נושאים אחרים קודמים אצלם – הנושא הסיני, מלחמת רוסיה-אוקראינה, האקלים. הם מסתכלים על הממשלה הזאת, ממשלה שהם לא מבינים ושהם רואים שהיא באופן מוצהר נסוגה מערכים דמוקרטיים".

על מפלגת רע"מ שקראה לפעולה בג'נין טבח אמר: "צריך להתקשר למנסור עבאס ולשאול אותו. אני לא דובר רע"מ. הרכבתי איתם ממשלה שנלחמה בטרור ביותר יעילות, עשתה מבצע בעזה ואת שובר גלים ולא מצמצה על שום נושא ביטחוני. בנושא ביטחון ישראל אין דבר פוליטי שבגללו אזוז מילימטר. הוכחנו את זה. צריך לשאול את רע"מ למה הם מדברים כמו שהם מדברים. במבחן המעשה – נלחמנו טוב יותר בטרור".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר בתגובה לדברי לפיד: "מדהים שיאיר לפיד מאשים אותי בפיגוע, אחרי שלושה שבועות שאני בתפקיד. אולי כדאי לדבר על שנה וחצי האחרונות, שבה בר לב ולפיד השאירו בור שחור במשרד לביטחון לאומי, הרסו את הביטחון האישי של כל אזרחי ישראל והובילו לכך שהטרור הרים פה ראש. עכשיו יש לנו הרבה עבודה לתקן ואני לוקח אחריות, כדי לטפל בטרור".

 

יאיר לפיד בנימין נתניהו איתמר בן גביר הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד