ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מסר לרוסיה

דיווח: התקיפה הלילית באיראן של ארה"ב ומדינה נוספת

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח ממקורות אמריקניים כי התקיפה הלילה במחוז איספהאן איראן, היא פעולה של ארה"ב ומדינה נוספת שאינה ישראל והיא כוונה נגד מחסן טילים בליסטי של איראן. עוד דווח מפי המקורות האמריקניים כי התקיפה היא מסר לרוסיה ולאיראן

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

לאחר שמפעל צבאי בעיר איספהאן שבמרכז איראן הותקף אתמול על ידי 3 מל"טים, אישר משרד ההגנה האיראני את דבר התקיפה וטען כי מדובר ב"מתקפה כושלת". בהצהרה מטעם סוכנות הידיעות הרשמית האיראנית נאמר, כי "ההגנה האווירית פגעה באחד המל"טים, בעוד שניים אחרים נפלו והתפוצצו".

עוד נאמר כי המתקפה לא גרמה לאובדן חיים, אלא רק לנזק קל לגג המפעל. ההודאה האיראנית בתקיפה מגיעה לאחר שנשמעו פיצוצים עזים במפעל הצבאי, ותיעודים פרסמו ברשתות החברתיות האיראניות שהראו את רגע הפיצוץ.

איספהאן היא אחת הערים האיראניות החשובות ביותר מבחינת תעשיות צבאיות, שם ישנם מפעלים צבאיים רבים, והיא כוללת גם את מתקן הגרעיני נתנז המפורסם, שהוא אחד ממתקני הגרעין האיראניים החשובים ביותר.

על פי הדיווח בערוץ הסעודי אל-חדת' מפי מקורות אמריקאים, התקיפה שהופנתה נגד איראן כללה את חיל האוויר האמריקאי ומדינה נוספת. המקורות הוסיפו כי התקיפה כוונה למאגר הטילים הבליסטיים, וציינו כי הועברו מסרים לאיראן לפיהם אתרי ייצור טילים בליסטיים על הכוונת. על פי הדיווח, התקיפה הצליחה למרות הטענות האיראניות, כך לפי מקורות מודיעין מערביים וזרים.

הרשויות האיראניות החלו בחקירת נסיבות תקיפת המל"טים על המתחם השייך למשרד ההגנה האיראני בעיר איספהאן, כך לפי סוכנות "IRNA" האיראנית. ראוי לציין שמספר פיצוצים ושריפות אירעו סביב מתקנים צבאיים, גרעיניים ותעשייתיים איראניים במהלך השנים האחרונות.

 

איראן פיצוץ ארה''ב מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד