כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הצעת החוק אושרה

היבואנים הרשמיים ייקנסו אם ינסו לסכל יבוא מקביל

הממשלה אישרה הצעת חוק שתמנע פגיעה בייבוא המקביל ותטיל קנסות של עד 100 מיליון ש"ח על היבואנים הרשמיים אם ינסו לסכל תחרות מצד היבואנים המקבילים

היבואנים הרשמיים ייקנסו אם ינסו לסכל יבוא מקביל
אילוסטרציה צילום: unsplash

היום (ראשון) אישרה הממשלה את הצעת שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת להחיל דין רציפות על הצעת החוק שמטרתה מניעת פגיעה בייבוא המקביל. התיקון לחוק גובש בהובלה מקצועית של רשות התחרות.

החוק החדש שאושר היום בממשלה יאסור על יבואנים ישירים לבצע את המעשים הבאים:

1. מעשה שכתוצאה ממנו עלול להיפגע ייבוא מקביל ובשל כך עלולה להיפגע התחרות בענף. 

2. מעשה שעיקרו מניעה או הפחתה של התחרות מצד ייבוא מקביל. איסור זה אינו מתרכז בהשלכה האפשרית של המעשה על התחרות בענף הרלוונטי, אלא בתכלית המעשה. כלומר, כל מעשה שתכליתו העיקרית היא מניעה או הפחתה של ייבוא מקביל, הוא אסור על פי הצעת החוק. 

בהצעת החוק מפורטים סוגי מעשים שעשויים, בנסיבות מסוימות, להיות אסורים וביניהם – התניית תנאים מסחריים, שינוי תנאים מסחריים, סירוב לספק או דיווח על סחורה שמקורה ביבוא מקביל באופן המאפשר מעקב אחר שרשרת האספקה של אותה סחורה. 

על פי הנוסח, בגין הפרה של החוק תהיה הממונה על התחרות רשאית להטיל עיצומים כספיים בסך של עד 8% ממחזור החברה, ועד לסכום מקסימאלי של כ – 100 מיליון ₪. גובה העיצומים הכספיים יחושב בהתאם לנסיבות המקרה, ובעיקרן מידת הפגיעה בתחרות הטמונה בהפרה.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הגיב: "אני מברך את הממשלה על אישור ההצעה החשובה שתאפשר להגביר את התחרות בייבוא. לצערנו אזרחי ישראל התרגלו לשלם הרבה יותר על מוצרים שבאירופה עולים הרבה פחות. חלק מהבעיה היא חוסר תחרות וריכוזיות של הייבוא. ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר סמוטריץ' ואני נילחם ולא נאפשר עושק של אזרחי ישראל".

 

תחרות צרכנות הוזלה יבוא מקביל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד