ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
גזירת הגיוס

חמישה רוסים שנמלטו מגיוס מתגוררים בשדה תעופה

חמישה גברים רוסים שנמלטו מהמדינה לאחר חוק הגיוס של פוטין בספטמבר האחרון נמצאים בנמל התעופה הבינלאומי בדרום קוריאה במשך חודשים לאחר שהרשויות סירבו להכניס אותם לתוך המדינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חמישה גברים רוסים שנמלטו מהמדינה לאחר חוק הגיוס של הנשיא פוטין בספטמבר האחרון, תקועים בנמל התעופה הבינלאומי אינצ'און בדרום קוריאה במשך חודשים לאחר שהרשויות סירבו לקבל אותם. שלושה מהגברים הגיעו באוקטובר, והשניים הנותרים בנובמבר, כך אמר עורך דינם לי ג'ונג-צ'אן לרשת CNN.

לי אמר כי בקשותיהם למעמד פליט נדחו על ידי משרד המשפטים הדרום קוריאני - מה שהותיר אותם תקועים בשדה התעופה במשך חודשים בעודם ממתינים לפסיקה בערעור שלהם. "מספקים להם ארוחה אחת ביום, שהיא ארוחת צהריים", אמר לי ל-CNN. "אבל בשארית היום הם חיים מלחם ומשקאות".

הגברים יכולים להתקלח אך נאלצים לכבס את בגדיהם ביד ואינם יכולים לעזוב את אזורי היציאה והדיוטי-פרי, הוסיף. "יש להם גישה מוגבלת לטיפול רפואי, אין להם תמיכה בבריאות הנפש שלהם, וזה חשוב בהתחשב במצבם הרעוע", אמר.

משרד המשפטים של דרום קוריאה דחה את הבקשות של הגברים כ"אינן ראויות" בטענה שסירוב לגיוס לא היה סיבה להכרה בהם כפליטים, כך לפי עורך דינם לי. "סירובם לשרת בצבא הרוסי צריך להיות מוכר כסיבה פוליטית בהתחשב בכך שהפלישה של רוסיה לאוקראינה נדונה על ידי החוק הבינלאומי", אמר לי. חמשת הגברים ערערו על ההחלטה ושלושה מהם אמורים לקבל הכרעה ב-31 בינואר. 

יותר מ-200,000 בני אדם נמלטו מרוסיה לגיאורגיה, קזחסטן והאיחוד האירופי בשבוע הראשון לאחר שהוכרז על גיוס.

"אני לא תומך במה שקורה אז פשוט החלטתי שאני חייב לעזוב מיד", אמר ל-CNN אדם שעזב לבלארוס "זה מרגיש רע כי הרבה מהחברים שלי, הרבה אנשים לא תומכים במלחמה והם מרגישים מאוימים ממה שקורה, ואין דרך דמוקרטית באמת לעצור את זה, אפילו להכריז על המחאה שלך", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה דרום קוריאה שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד