ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
פועלים מול המשטר

בלינקן: "כל האפשרויות פתוחות למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר היום כי איראן דחתה את ההצעה האחרונה לחזור להסכם הגרעין, והוסיף כי וושינגטון עדיין מאמינה שדיפלומטיה היא הדרך היעילה ביותר להתמודד עם "תיק הגרעין האיראני"

בלינקן: "כל האפשרויות פתוחות למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

בדרכו לישראל, שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר היום (ראשון) ל'אל ערביה' כי איראן דחתה את ההצעה האחרונה לחזור להסכם הגרעין, והוסיף כי וושינגטון עדיין מאמינה שדיפלומטיה היא הדרך היעילה ביותר להתמודד עם תיק הגרעין האיראני.

בלינקן אמר בראיון לאל-ערביה כי צעירים איראנים מגנים על זכויותיהם הבסיסיות מול המשטר של טהראן, והוסיף כי ההתמקדות האמריקאית כעת היא בדיכוי המשטר האיראני של אנשיו ברחובות.

"אנחנו תומכים בעם האיראני"

בלינקן הדגיש את תמיכת ארה"ב בעם האיראני, והדגיש כי ההחלטה על "שינוי המשטר" נשארת בסופו של דבר בידי העם. הוא הוסיף: "המשטר האיראני משכנע את אנשיו ברעיון שארה"ב רוצה שינוי משטר". בנוסף, הדגיש כי איראן תומכת ברוסיה במלחמתה נגד אוקראינה ומספקת לה מל"טים וכלי נשק אחרים, והביע את דאגתו מכך שטהרן תספק למוסקבה מל"טים וטילים.

"כל האפשרויות פתוחות"

הוא הדגיש כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הדגיש את נחישותו שאיראן לא תשיג נשק גרעיני, והסביר כי כל האפשרויות עומדות על הפרק למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא ציין כי וושינגטון הענישה את כל האחראים לדיכוי באיראן, והדגיש כי ארצו ממשיכה לחפש דרכים לשבש את הפעילות המרושעת של איראן.

"הרתעת תוקפים"

בלינקן אמר גם כי המטרה העיקרית של המאמצים הצבאיים של ארה"ב היא "הרתעת תוקפים", כשהוא מתייחס לתרגילים של צבא ארה"ב עם ישראל שנערכו בשבוע שעבר. הוא הודיע ​​כי יקיים שיחות עם הישראלים והפלסטינים כדי להפחית את המתיחות המתגברת.

"מערכות יחסים חשובות"

באשר לקשרים הסעודים-אמריקאים, בלינקן אמר כי היחסים בין ארצו לממלכה חשובים ומתמשכים כבר עשרות שנים, וציין כי סעודיה סיפקה תמיכה רבה לאוקראינה מול המלחמה הרוסית. הוא אמר שסעודיה הצביעה נגד המלחמה הרוסית באוקראינה בעצרת הכללית של האו"ם, והדגיש את הצורך שהיחסים עם סעודיה ישקפו אינטרסים וערכים משותפים. הוא גם אמר: "היינו מודאגים מהחלטה לצמצם את ייצור הנפט", ואישר כי וושינגטון פועלת עם ריאד כדי לסיים את המלחמה בתימן.

 

אנתוני בלינקן מלחמת אוקראינה רוסיה איראן תימן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד