כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המזכ"ל גינה את הפיגוע

60 שגרירים הגיעו בשבת לבית הכנסת לתמוך ביהודים

עשרות שגרירים שמכהנים בתפקיד באו"ם הגיעו לבית הכנסת ביום שבת בבוקר האחרון לטקס זכרון לששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. לבית הכנסת הגיעו כ-60 שגרירים כולל מזכ"ל האו"ם שנאם בבית הכנסת וגינה את הפיגוע, גם הבעלים של חברת פייזר הגיע לבית הכנסת

60 שגרירים הגיעו בשבת לבית הכנסת לתמוך ביהודים
בית הכנסת פארק איסט צילום: באדיבות המצלם

ביום שבת בבוקר האחרון התקיים טקס לזכר יום השואה הבינלאומי בבית הכנסת פארק איסט בניו יורק, לבית הכנסת הגיעו בשעות הבוקר כ-60 שגרירים שמכהנים בתפקיד הבכיר מטעם מדינתם כשגרירים באו"ם, לטקס גם הגיעו דיפלומטים ישראלים. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, השתתף גם הוא בטקס וריגש את המשתתפים בנאום שנשא.

בין השגרירים היה גם השגריר הרוסי, וסילי אלכסייביץ' נבנזיה, שעם כל הלחץ של המלחמה והיחס שרוסיה זוכה מהקהילה הבינלאומית, הגיע גם לבית הכנסת כדי להביע תמיכה בעם היהודי. אחד המתפללים אמר ל'בחדרי חרדים' כי זה מאד ריגש: "זה היה מאד מרגש לראות את כל הדיפלומטים מגיעים לטקס יום השואה הבינלאומי בבית כנסת ביום שבת, הדיפלומטים כולם חבשו כיפה, היה מרגש לראות אותם".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שנאם בבית הכנסת על יום השואה הבינלאומי, דיבר על המיליונים שנרצחו וגם גינה את הטבח בנווה יעקב. "אנו יחד היום פה לזכור את ששת מיליון הילדים, הנשים והגברים היהודים ומיליונים אחרים שנספו בשואה, אנחנו ביחד להתאבל על אובדן של כל כך הרבה, ואנחנו ביחד להתחייב לעולם לא לשכוח ולא לתת לאחרים אי פעם לשכוח".

מזכ"ל האו"ם גינה את הטבח בנווה יעקב בירושלים בו נרצחו 7 בני אדם: "בהזדמנות זו בהיותי בבית כנסת, הרשו לי שוב להביע את הזעם והגינוי שלי ביחס לפיגוע הטרור האכזרי שגבה כל כך הרבה קורבנות חפים מפשע מחוץ לבית כנסת אחר בירושלים".

גם שגריר ישראל גלעד ארדן ושגריר אוקראינה בארה"ב היו בין המכובדים. מנכ"ל והבעלים של חברת פייזר שהביאה לנו את החיסון לקורונה, היה גם הוא בין האורחים ונאם מול המתפללים, אמא של בורלה ניצולת שואה בעצמה. בורלה אמר בנאומו: "אמא שלי לא נשלחה לאושוויץ, אבל סבא וסבתא שלי נשלחו לאושוויץ, הם חשבו שהם הולכים למחנה עבודה שם יקימו חיים חדשים, אמא שלי נמסרה לאחותה הגדולה, הנאצים לא ידעו שאחותה יהודיה, היא התחבאה אצל אחותה הגדולה, לילה אחד תפסו אותה כשהיא יצאה לשאוף אוויר צח, היא נתפסה ונלקחה למטה הגסטאפו".

עוד סיפר: "אחותה מכרה את כל רכושה ונתנה שוחד לקצין נאצי כדי שלא ישלח אותה לבורות ההריגה, כל יום אחות של אמא שלי היתה במטה הגסטאפו כדי לוודא שלא שולחים את אחותה הקטנה למוות, יום אחד היא ראתה שלוקחים אותה להוצאה להורג, היא רצה לקצין שיבטל את ההחלטה וזעמה כי היא נתנה לו את כל רכושה, הקצין נסע למקום ההוצאה להורג, והוציא משם את אמא שלי רגע לפני שהיא נורתה למוות".

הוא סיים עם הסיפור על החיסון לקורונה: "כל פעם שלא היה לי כוח או חשק לעשות משהו, או שהייתי אומר שאני לא יכול, אמא שלי הייתה אומרת לי, "אין לא יכול, עובדה אני נמצאת פה בגלל שאחותי עשתה את הכל, ולא אמרה אי אפשר", אני אמרתי לעובדים שלי שצריך לעשות חיסון כמה שיותר מהר, והם אמרו לי שזה בלתי אפשרי לעשות חיסון תוך 8 חודשים, אבל בסוף הצלחנו, עשינו, מסתבר שאם רוצים אפשר".

אלברט בורלא או"ם ניו-יורק יום השואה הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד