כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נטלו לפני הקרבות

"הסמים של דאעש" נתפסו בדרך לרצועת עזה

סוכל ניסיון הברחת אלפי כדורי "הסם של דאעש", שהוסתרו בתוך מקררים בדרכם לרצועת עזה | הסמים הוסלקו בדלתות מקררים משרדיים

"הסמים של דאעש" נתפסו בדרך לרצועת עזה
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון במעבר תרקומיא, סיכלו ניסיון הברחת אלפי כדורי סם ממריץ מסוג קפטוגן (המוכר גם בשם "הסם של דאעש") אל תוך שטח ישראל. לפי המשטרה, יעד הסמים היה רצועת עזה. הסם שימש את לוחמי המדינה האסלאמית לפני קרבות או אירועי טבח אכזריים.

ניסיון ההברחה התבצע באמצעות הסלקת כדורי הסם בדלתות מקררים משרדיים שהיו אמורים להגיע משטחי איו"ש לכרם שלום ומשם כסחורה נכנסת לרצועת עזה. המשלוח הוחרם והועבר להמשך טיפול רשויות האכיפה.

הסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי שוטרי תחנת קרית גת הוזעקו אמש למעבר תרקומיא בעקבות דיווח על משאית שהגיעה משטחי יו"ש, כשהיא נושאת מטען מסוג מקררים, שהעלו את חשדם של הבודקים הביטחוניים.

לאחר פריקת המטען לרציף הסחורה, בחנו השוטרים את המקררים, וחשפו כי הבידוד הפנימי בחלקם הוצא, ובמקומו הוסלקו חבילות שהכילו עשרות אלפי כדורי סם מסוג 'קפטגון', במשקל כולל של כ 9.6 ק''ג, ובשווי שוק מוערך של עשרות אלפי שקלים.

לאחר תחקור שטר המטען ונהג המשאית, תושב השטחים כבן 53, עלה החשד כי הסמים יועדו לעבור דרך שטחי ישראל כשהיעד הסופי שלהם הנו רצועת עזה, שם היו אמורים להיות מופצים. הנהג החשוד נעצר להמשך חקירה בתחנת קרית גת, והיום הוא יובא בפני בימ"ש השלום בבקשה להאריך את מעצרו. 

הברחת סמים רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד