כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יום המסוגל לפרנסה

התרגשות לקראת מעמד התפילה שייערך ב'שלישי בשלח' בהשתתפות גדולי ישראל

השבוע יחול התאריך המיוחד, יום שלישי, ג' בשלח, המקובל בתפוצות ישראל מדורי דורות, כיום המסוגל לפרנסה ברווח ובשפע וישועות אדירות

התרגשות לקראת מעמד התפילה שייערך ב'שלישי בשלח' בהשתתפות גדולי ישראל
הגרב"מ אזרחי מתפלל למען התורמים צילום: באדיבות המצלם

גדולי ישראל יצאו למעמד תפילה אדיר הנערך פעם בשנה, בארץ ישראל על קברו של רבי יהודה בר עילאי, ובפולין על קברו של רבי מנחם מנדל מרימינוב.

במעמד המסוגל על קברו של רבי יהודה בר עילאי יטלו חלק מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א בראשות הגאון הרב ברוך מרדכי אזרחי, כ"ק האדמו"ר מביאלא, הגאון הרב אלימלך בידרמן, הגאון הרב בנימין פינקל והגאון הרב שריאל רוזנברג.

גדולי ישראל יפתחו באמירת פרשת המן כמבואר שניים מקרא ואחד תרגום, לאחר מכן יקראו פרקי תהילים המסוגלים עם יהי רצון וימשיכו באמירת י"ג מידות רחמים שאינן חוזרות ריקם.

מייד לאחר תקיעת השופר יחל החלק המרכזי של המעמד בו יזכירו גדולי ישראל את כל שמות התורמים, עם הבקשה הפרטית הנלווית לכל שם.

בסיום התפילה, יוציאו נציגי ועד הרבנים את שטרות הפרנסה הנושאים את ברכתו של מרן שר התורה זצוק"ל. השטרות יעברו לגדולי ישראל שיחתמו על ברכת "יוכפלו מזונותיכם" בתוך המערה לכל מי שיתרום סכום של 960 ₪ עבור קרן לחם וחלב למשפחות נזקקות.

להצטרפות לתפילה על קברו של רבי יהודה בר עילאי>>>


במקביל שלוחי ועד הרבנים יעלו לקברו הנודע של בעל הסגולה רבי מנחם מנדל מרימינוב שבפולין, ובמקום קדוש ומסוגל זה יאמרו ּפָרָשַת הַמָן שניים מקרא ואחד תרגום ובתפילה המיוחדת לפרנסה יזכירו כל שם במתינות ובכוונה שתקוים בהם ההבטחה הנוראה לפרנסה בשפע ובנקל.

להצטרפות לתפילה על קברו של רבי מנחם מנדל מרימינוב>>>

בועד הרבנים מזכירים את המובא בשולחן ערוך:

"כל המרחם על העניים הקב"ה מרחם עליו, ויתן האדם אל לבו שהוא מבקש כל שעה פרנסתו מהקב"ה, וכמו שהוא מבקש שהקב"ה ישמע שוועתו, כך הוא ישמע שוועת עניים, גם יתן אל לבו כי הוא גלגל החוזר בעולם וסוף האדם שיבא הוא או בנו או בן בנו לידי מדה זו וכל המרחם על אחרים מרחמין עליו"

נציגי ועד הרבנים  שעלו למעונו של הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א הסבירו כי למרות הרצון העז להגיע לכולם, אין לקופה יכולת לגייס משאבים באופן עצמאי והיא נשענת על תרומות לקרן לחם וחלב. בתגובה לכך אמר הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א:

"כל מי שזוכה לעשות עשות חסד עם אנשים קשיי יום והעניים האלה שאין להם פרנסה בבית, אשריו ואשרי חלקו ולא ידע מחסור כל ימי חייו!"

לתרומה הקליקו כאן>>>

ועד הרבנים בשלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד