כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התעקש לרצוח יהודים

חבריו של המחבל בן ה-13 ניסו למנוע ממנו לבצע את הפיגוע

חבריו של המחבל בן 13 מעיר דוד טענו לכתב ה'ניו יורק טיימס' כי ניסו למנוע ממנו לבצע את הפיגוע, אך הוא לא הסכים לשמוע. קרובי משפחתו של הילד הביעו גאווה על מעשיו

חבריו של המחבל בן ה-13 ניסו למנוע ממנו לבצע את הפיגוע
זירת הפיגוע בעיר דוד צילום: פלאש90

קרובי משפחתו של הילד בן 13 שביצע את הפיגוע ירי בעיר דוד בשבת האחרונה ופצע שניים, סיפרו כי מעולם לא שמעו את הילד מביע רצון לתקוף ישראלים וכי ייתכן שהוא קיבל את הרעיון מהרשתות החברתיות. חבר לכיתה של הילד המחבל טען כי הוא וחברים צעירים נוספים ניסו להניא אותו מהמעשה.

בראיון לכתב ה'ניו יורק טיימס' הם אמרו: "אמרנו, 'אתה לא צריך לעשות את זה, זה יביא הרס על המשפחה שלך', אבל הוא המשיך ועשה את זה". קרובי משפחתו של הילד הביעו גאווה על מעשיו של קרוב משפחתם בן ה-13, שנורה, נפצע ונעצר לאחר הפיגוע, אך טענו כי הם חוששים מההשלכות שהפיגוע יביא על משפחתו של הילד. כבר אתמול, הוריו ושני אחיו הגדולים נחקרו במשטרה וביתם נאטם לקראת להריסה.

"כמובן שאנחנו גאים במה שהוא עשה", אמר חליל עבאסי, בן 31, דודו של הילד. "אבל יחד עם זאת, אנחנו מוטרדים, כי זה לא הגיע למשפחה שלו" (האיטום לקראת ההריסה).

כתב ה'ניו יורק טיימס' ציטט את אחד החמושים ממחנה הפליטים בלאטה שאמר כי יש תיאבון מועט להתקוממות נרחבת. "כולם עייפים", אמר אבו זווף, בן 37, חבר בקבוצת טרור חמושה קטנה. "אף אחד לא רוצה שתהיה עוד אינתיפאדה", אמר בראיון טלפוני.

בעזה, כמה תושבים אמרו שהם לא מוכנים שחמאס, ארגון הטרור שמנהל את הרצועה, יירה רקטות לעבר ישראל, כי זה כמעט בוודאות "יעורר תקיפות אוויריות ישראליות שיחריבו את המובלעת, פחות משנתיים לאחר המלחמה האחרונה".

"תושבי עזה לא רוצים הסלמה מכיוון שמלחמת 2021 הרסה את בריאותם הנפשית ואת הבתים שלהם", אמר אחמד אסלאם, בן 19, סטודנט לתואר ראשון במנהל עסקים. "יהיו כל כך הרבה אנשים מתים", אמר.

גם משפחתו של המחבל שביצע את הטבח בנווה יעקב תומכת בו. בית משפחתו של המחבל, עלקם חיירי, נמצא במרחק קילומטרים ספורים מעיר דוד, והוא צפוי להיהרס. הוא נסגר על ידי גורמי ביטחון ישראלים, מה שאילץ את משפחתו לעבור לגור עם קרובי משפחה, והוא צפוי להיהרס בשבועות הקרובים. אביו טען שזה מחיר ששווה לשלם, "גם אם אני צריך לישון בחוץ, לא אכפת לי", אמר. "כל עוד הבן שלי מילא את חובתו, לא אכפת לי".

"כשפלסטינים נהרגים מדי יום, הם רואים בכל התקפה שהורגת ישראלים משהו שגואל את כבודם", אמר מג'ד דנדיס, בן 31, שכן וחבר של משפחת המחבל, "כמובן, אנשים היו מאושרים", אמר דנדיס על המתקפה הרצחנית מחוץ לבית הכנסת. "כל החברה הפלסטינית הייתה מאושרת, לא רק השכונה הזו".

עיר דוד טרור פלסטיני מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד