כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסערה סביב הרפורמה המשפטית

בלינקן לצד נתניהו: "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך היעילה"

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נועד עם ראש הממשלה נתניהו. בתום הפגישה אמר נתניהו: "יש הסכמה שהמשטר האיראני ישיג נשק גרעיני". בלינקן: "אחד הדברים שיסייעו לביטחון ישראל הוא להגדיל את הסכמי השלום בהמשך להסכמי אברהם" | השניים מסרו לאחמ"כ הצהרה משותפת

בלינקן לצד נתניהו: "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך היעילה"
הצהרת נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שהגיע לביקור מדיני בישראל. לאחר הפגישה, קיימו השניים הצהרה לתקשורת ובמהלכה אמר נתניהו כי ישראל תעשה הכול על מנת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני - וגם את האמצעים שיאפשרו לה לשגר נשק שכזה. דברי נתניהו באים על רקע הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן.

נתניהו אמר לבלינקן: "ביקורך בא בזמן חשוב שבו רבים בקהילה הבינלאומית רואים את הפרצוף האמיתי של איראן, את הברבריות של המשטר הזה נגד עמו, כיצד מייצאים תוקפנות מעבר למזרח התיכון".

נתניהו הוסיף: "יש הסכמה שהמשטר הזה לא ישיג נשק גרעיני. היו לנו שיחות חיוביות על גיבוש מדיניות בנושא. אני יכול לחזור על משהו שאמרתי והוא שהמדיניות שלנו ושלי היא לעשות הכול בכוחה של ישראל למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני ואת היכולת לשגרו. העובדה שאנו וארה"ב עובדים ביחד זה משהו שהוא חשוב ליעד המשותף הזה".

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, נאם גם הוא והביע צער על הפיגועים הרצחניים בירושלים: "אני רוצה להודות לך על שיחה טובה ויעילה שעלו בה נושאים רבים. ארצות הברית משתתפת בצער על שבעת הנרצחים בפיגוע בירושלים. זה חשוב שהממשלה והאנשים ידעו שארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. המחויבות אף פעם לא הפסיקה להתקיים, וגם לא תתקיים. יש בינינו הסכמה שאסור שאיראן תגיע לנשק גרעיני".

בלינקן הוסיף: "אנחנו פועלים לסייע לאוקראינה במספר תחומים. אחד הדברים שיסייעו לביטחון ישראל הוא להגדיל את הסכמי השלום בהמשך להסכמי אברהם. מוקדם יותר החודש, התכנס פורום הנגב, זאת ההתכנסות הערבית-ישראלית הגדולה ביותר מזה שנים רבות. הם דנו בנושאים שונים: אנרגיה, שירותי בריאות, תיירות וביטחון. השותפות היא לא רק בין הממשלות, אלא גם בתחום העסקים. לפני מספר שנים מהלכים כאלה נראו בלתי אפשריים".

מזכיר המדינה התייחס במרומז לרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה וציין את "עקרונות הליבה" של הדמוקרטיה, והדגיש כי "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך היעילה ביותר להבטיח שהן יתקבלו ויחזיקו מעמד לאורך זמן".

לדברי בלינקן: "כל זה לא היה קורה ללא המנהיגות של ראש הממשלה. אנחנו יכולים לעשות דברים שישפרו את חייהם של הפלסטינים. ביידן מחויב למטרה הזאת. אחד מהדברים שעושים את השותפות שלנו כל כך חזקה, זה שזה מעבר לכל איש ספציפי. ביידן עבד עם כל ראש ממשלה מאז נתניהו, שגם עבד עם מספר נשיאים. אנחנו חולקים אינטרסים משותפים. הרצון של האנשים בשתי המדינות להשמיע את הקול שלהם ולהגן על זכויותיהם, זה מאפיין של שתי הדמוקרטיות. המדינות מנהלות שיחות ביניהן, על חלק מסכימים ועל חלק אחר לא. אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיות שלנו, להן אנחנו מחויבים".

אנתוני בלינקן בנימין נתניהו ביקור מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד