כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מנהג עתיק

ראש הישיבה ערך תפילה לגשמים בברית לנכדו

נדיר ומיוחד: ראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם קיים מנהג עתיק יומין ונדיר מסוגו שקיבל מאבותיו לפני 350 שנה וערך מעמד תפילה על הגשמים במהלך שמחת הברית המילה לנכדו. צפו בוידאו

ראש הישיבה ערך תפילה לגשמים בברית לנכדו
הגאון רבי דוד אברהם בברית לנכדו צילום: קובי הר צבי

בעקבות המחסור החמור בגשמים, כאשר הציבור בישראל נמצא מספר חודשים אחרי תחילת החורף ובקושי ירדו גשמים. הבוקר התקיים בירושלים שמחת הברית לנכד ראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם כאשר במהלכה בצעד יוצא דופן ונדיר מסוגו, נערך מעמד עתיק ונדיר שעל פי המובא בספרים נערך גם לפני כשלוש מאות חמישים שנה במרוקו וחולל פלאות.

המנהג המדובר הוא תפילות ובקשות מיוחדות כאשר יש עצירת גשמים, הנאמרות דווקא במהלך ברית מילה. המנהג מובא גם בספר "נהגו העם" שחיבר רבה האחרון של העיר פאס, הגאון רבי דוד עובדיה זצ"ל שם גם נכתב בין היתר כי "כך נהגו ומיד נענים". עוד מובא בספר כי בשנת ה'ת"מ (לפני כשלוש מאות וחמישים שנה) כך נהג הגאון רבי שמואל הצרפתי זצ"ל מגאוני מרוקו, ומיד ירדו גשמים.

המעמד הנדיר התקיים כאמור במהלך ברית המילה לנכדו של ראש הישיבה שהתקיימה בהיכל ישיבת 'בנין אב' בירושלים בהשתתפות מאות התלמידים כאשר במהלכה אף כובד חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי מיכאל עמוס לקרוא קטעים מהתפילה הקדושה.

מעניין לציין, כי הגאון רבי שמואל הצרפתי זצ"ל שערך את התיקון הזה לפני כשלוש מאות וחמישים שנה בזמן עצירת גשמים וחולל פלאות הוא מאבות אבותיו של הרך הנימול בהיותו נכדו של ראש הישיבה.

כזכור,  בשבוע שעבר פורסם מכתב מיוחד מאת גדולי התורה הספרדים - ראש הישיבה הגר"ד אברהם והגאב"ד הגר"א פרץ בו נקראים הציבור הקדוש לומר בפתיחת ההיכל בשבת קודש את תפילת הגשם של שמיני עצרת.

תחת הכותרת "לבקש על הגשמים" כותבים גדולי התורה: "כאשר הגיע חודש שבט ועוד מעט כלה חורף, ועדיין לא ירדו גשמים כפי הנצרך, ובפרט שהשנה היא שנת מוצאי שביעית. אשר על כן מן הראוי לומר בפתיחת ההיכל בשבת קודש את תפילת הגשם של שמיני עצרת עד אשר ניוושע וא-ל חי יפתח אוצרות שמים, וישב רוחו יזלו מים. ויהי רצון שנשמע בשורות טובות, וה' יתברך ישמע שוועתנו".

על הקריאה המיוחדת כאמור, חתמו הגאון רבי אלחנן פרץ גאב"ד "חוקת משפט" וראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם, להם השפעה רחבה בעיקר על ציבור האברכים ובני הישיבות הספרדים.

כעת, כאמור ביקש ראש הישיבה לערוך גם את מעמד התפילה הנדיר במהלך הברית לנכדו.

הרב דוד אברהם תפילה לגשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד