ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מחממים יחסים

הרצוג לבלינקן: "הקשרים שלנו עם ארה"ב מתעלים מעל כל מחלוקת"

מזכיר ההגנה האמריקני בלינקן נפגש עם נשיא המדינה במסגרת ביקורו המדיני בישראל. הרצוג: "הדיון החוקתי דורש הסכמה רחבה". בלינקן: "אנחנו מעריכים את מנהיגותך אדוני הנשיא"

הרצוג לבלינקן: "הקשרים שלנו עם ארה"ב מתעלים מעל כל מחלוקת"
הרצוג ובלינקן צילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (שני) עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן. זוהי פגישתם הרביעית מאז תחילת כהונתו של נשיא המדינה.

תחילה נפגשו השניים לפגישה מצומצמת בארבע עיניים ובסיומה עברו לפגישה מורחבת בהשתתפות משלחות הצדדים. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בפתח הפגישה: "ראיתי את תגובתך לגבי המצב הפנימי בישראל, וכמובן הדיון החוקתי שנוצר בציבור הישראלי, דיון שאני פועל רבות על מנת לפתור או להוביל לדרך של דיאלוג פנימי. אמרת נכון, זהו נושא אשר דורש הסכמה רחבה, וזה נושא שהרבה מדינות דמוקרטיות דנות בו".

הנשיא הוסיף: "אנחנו מדינה בעלת דמוקרטיה תוססת. כפי שאמרת לפני כמה ימים, דמוקרטיה תוססת, מאוד תוססת, ואני מאוד גאה בישראלים שעוסקים בוויכוח הזה, מכל מקום, ועל כך שהם מביעים את דעתם. זה חשוב לנו מאוד, אבל בסופו של יום, עלינו לפתור את הבעיות שלנו בצורה חברית ופנימית, כפי שחברות ואומות צריכות לעשות, וזהו עיקר עיסוקי בימים אלה ממש".

עוד אמר הרצוג: "יש הרבה סוגיות בילטראליות על הפרק. ארצות הברית היא בעלת בריתנו הקרובה ביותר. הקשרים שלנו עם ארה"ב חזקים מאוד, הייתי אומר שהם מתעלים מעל לכל מחלוקת פוליטית. זהו עניין פסיכולוגי ורגשי. היה לנו הכבוד לארח את הנשיא ג׳ו ביידן רק לפני כמה חודשים והתכבדתי גם לבקר אותו, ואני מקווה שנוכל להמשיך ולפתח את הקשר בכל כך הרבה תחומים אחרים ביחד. תודה רבה שבאת לירושלים".

הרצוג ובלינקן. צילום: חיים צח, לע"מ.

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן אמר: "תודה לך הנשיא, זהו תמיד תענוג גדול עבורי להיות איתך כאן, אני מעריך מאוד את השותפות וגם את הידידות בינינו. ברצוני לחזור שוב על הסולידריות שלנו ברגע הקשה הזה לאחר פיגוע הטרור הנוראי שהתרחש לפני מספר ימים, ומה שהופך אותו לעוד יותר נוראי, אם יש כזה דבר, זוהי העובדה שזה התרחש מחוץ לבית כנסת וכוון לאנשים שיצאו ממקום תפילה".

בלינקן הוסיף: "אתה מכיר את הסולידריות האיתנה שלנו עם ישראל, עם כל העם בישראל, בכל הנוגע להתמודדות עם הטרור ואנחנו עומדים עמכם כתמיד בעניין הזה".

מזכיר ההגנה האמריקני עדכן על הפגישות שקיים בארץ ושיבח את הנשיא בחמימות: "היו לי שיחות טובות מאוד עם ראש הממשלה ועם שר החוץ, וזהו תענוג מיוחד לשוחח איתך, ואני אציין כמה אנחנו מעריכים את מנהיגותך אדוני הנשיא, בהירות קולך בכל הנוגע להורדת המתחים כאן בין הקהילות ובין המגזרים ובהירות קולך בכל הנוגע למציאת דרך טובה לבניית הסכמות בשאלת הרפורמה השיפוטית, וכמובן גם קולך והחזון שלך בנושאים שונים עימם אנו מתמודדים כבעלות ברית איתנות וכשותפות איתנות. אז אני באמת מברך על ההזדמנות להיות כאן איתך, ויש לנו הרבה על מה לשוחח".

יצחק הרצוג ארה''ב אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד