י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
בלימה ברגע האחרון?

הניסיונות למנוע את הזינוק הצפוי במחירי הדלק

בממשלה שוקלים להוריד את מס הבלו שהמדינה גובה במטרה לעצור את העלייה במחירי הדלק. יתקיימו דיונים למצוא את המקור התקציבי לכך

הניסיונות למנוע את הזינוק הצפוי במחירי הדלק
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: unsplash

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לבלום את עליית מחירי הדלק ולוחצת על שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאפשר להגיע למצב שבו המדינה תספוג את העלייה של 33 האגורות לליטר. זאת, על ידי הורדת מס הבלו שהמדינה גובה. כך דווח ב'חדשות 12'.

על פי ההערכות, יתקיימו דיונים בעניין כדי לראות כיצד ניתן למצוא מקור התקציבי להטבה הזה, בשנה שבה אין בה עדיין תקציב מדינה מאושר.

כפי שדווח אמש, מחיר הדלק יזנק ב-33 אגורות ויעמוד על 7.17 שקל לליטר בשירות עצמי החל מחצות הלילה שבין שלישי לרביעי. העלייה תציב את הדלק במחיר הגבוה ביותר לליטר מאז יולי 2022, אז עמד על 8.08 שקל לליטר. בממשלה הקודמת הופחת המס על הדלק בשקל, אך נכון להיום הפחתת המס על הדלק עומדת רק על 13 אגורות.

בכל חודש מפרסם מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה את מחירי הדלק לחודש הבא, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. נוסחת החישוב מורכבת מכמה רכיבים, בין היתר, מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון, מס הבלו, מס ערך מוסף וסל הוצאות שיווק. הנוסחה נקבעת לפי שער החליפין האחרון שמפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון.

דלק כלכלה בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד