כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פתח תקווה לבשה חג

ראש הישיבה בביקור היסטורי בממלכת הקירוב

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן הגיע במיוחד להשתתף במעמד חנוכת בית המדרש שנתרם ע"י עורך יתד נאמן בארה"ב הרב פנחס ליפשיץ לע"נ אביו הרב יעקב ליפשיץ ז"ל. צפו בגלריה

ראש הישיבה בביקור היסטורי בממלכת הקירוב
הגרמ"צ ברגמן בשוב בפתח תקווה צילום: שמוליק קורלנסקי

התרגשות עצומה בבית הספר שובו בפתח תקוה בביקורו ההיסטורי של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בבית הספר. ביקורו של ראש הישיבה התקיים במסגרת משלחת ידידי שובו מארה"ב שהגיעו לארץ הקודש ובמהלך המסע ביקרו בבתי הספר של הרשת ברחבי הארץ וכן זכו להיכנס למעונם של גדולי ישראל בראשם למעונו של רה"י הגרי"ג אדלשטיין לקבל עצה והדרכה.

ביומו האחרון של מסע משלחת שובו זכו חברי המשלחת למעמד נורא הוד בבית הספר שובו בפתח תקוה כשראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן הטריח את עצמו באופן נדיר לביקור בבית הספר.

מאות התלמידים ציפו לראש הישיבה בפתח בית הספר, כשאת פני ראש הישיבה מקבלים הנהלת רשת שובו. ארה"ב הרב יוסף הוך והרב אברהם בידרמן, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ומנכ"ל רשת שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן.

משם פנה ראש בישיבה לחנוך את בית המדרש שננדב על ידי הרה"ג רבי פנחס ליפשיץ עורך יתד נאמן בארה"ב לעילוי נדמת אביו הגר"י ליפשיץ זצ"ל.

המעמד הגדול נפתח בדברי מנכ"ל רשת שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן שאמר כי ידוע שביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים היה השווער רבנו הראש ישיבה זצוק"ל צם מהצער שמיליון ילדים לומדים בבתי ספר שאין בהם שמע ישראל שאין בהם יידשקייט, ואני רוצה לספר לראש ישיבה שליט"א, הילדים האלה שכאן בבית הספר במקום ללכת ללמוד בבתי ספר שאין בהם יידשקייט לומדים כאן בשובו לומדים גמרא לומדים משנה לומדים מה זה שבת ומה זה תפילין.

דברים נרגשים נשא מנכ"ל חינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין שאמר כי הזכות הגדולה שהראש ישיבה נמצא כאן בתוך בית ספר של החינה"ע דבר שאני לא זוכר, ואנחנו מודים לראש ישיבה על הטרחה שלו, והלוואי ונזכה להינות מהאור של הראש ישיבה לאורך ימים ושנים מתוך רוב נחת ובריאות להעמיד תלמידים הרבה.

בחרדת קודש נשמע משא ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ראש הישיבה פתח בדבריו כי אכן קשה עלי ההגעה לכאן אני לא בכוחותי ובכל זאת טרחתי ובאתי בכדי לחזק את המפעל הגדול הזה, שילדים זוכים ללמוד תורה במקום של שמחנך לתורה וליראת שמים.

פעם מישהו שאל את מו"ח הראש ישיבה למה עדיף לתרום, לבית חולים או ישיבה, הראש ישיבה שתק כמה דקות, ולבסוף אמר בית חולים זה חסד עצום, אבל מה יעשו בלי תורה, מה יעשו בלי ישיבה?

ואני חושב שהפשט בזה כי בתורה זה גם לימוד התורה, אבל זה גם חסד יש בזה גם את העניין של חסד, בלי תורה אין טעם בחיים אין מתיקות בחיים, הדבר היחיד שמבקשים בו טעם, זה בתורה, והערב נא, וברכתי לרשת שובו כי יזכו להמשיך עוד ועוד להגדיל חיילים לתורה וקדושה

בסיום דברי ראש הישיבה הכריז מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל הרב יעקב דינר כי בעז"ה בבית המדרש הזה נקים גם כולל של אברכים שיבואו בקביעות ללמוד וללוות את התלמידים, ומיד לאחר מכן זכו התלמידים להבחן בפרק אלו מציאות לפני ראש הישיבה שהתפעל מהיקף הידיעות.

הגרש"ד וואלקין מרבני שובו ובנו של נשיא הרשת המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין נשא דברים קצרים וסיפר לתלמידים אבי מורי מרן המשגיח הכ"מ מסר נפשו למען רשת שובו, וכמה חיזוק יש לנו לראות את מרן ראש הישיבה ממרום גילו טורח לטובת הרשת למען עם ישראל, דעו כי כל אות בתורה כל משנה וכל שורה גמרא היא נצח כמו שזעק הראש ישיבה במסע ההלוויה של חמיו מרן ראש הישיבה בעל ה'אבי עזרי' זיע"א אפילו משנה אחת או מחשבה של מוסר.

המעמד ננעל בדבריו הנרגשים של תורם בית המדרש הרה"ג רבי פנחס ליפשיץ שאמר כי הוא מתפלל שעצם הכבוד העצום שראש הישיבה הטריח עצמו לא יוריד לו מהזכות, ואמר לתלמידים כי עליכם להודות לכל אלו שבזכותם יש לכם את היכולת ללמוד כאן תורה באווירה כה טובה ולהמשיך מסורת הדורות, מיד בסיום דבריו ליוו חברי המשלחת ומאות התלמידים את ראש הישיבה לרכבו.

הרב מאיר צבי ברגמן פתח תקווה שובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד