כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחכים לאישור

חולדות יוכלו לזהות סרטן ריאות בשלב מוקדם

מערכת חדשה עשויה להביא לגילוי מוקדם של סרטן ריאות באמצעות שימוש בחוש הריח של חולדות. המערכת מצליחה לזהות סרטן ריאות בשלב מאוד מוקדם של המחלה ב-93% מהמקרים. הסרטן עשוי להפוך ל"מחלה כרונית שאפשר לחיות איתה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

פיתוח ישראלי של חברת "EARLY" עשוי להביא לגילוי מוקדם של סרטן ריאות באמצעות שימוש בחוש הריח של חולדות. לחולדות יש יכולת הרחה מדויקת פי אלף ממכונות מעשה ידי אדם. לכן - כל שנדרש הוא לאמן אותן לבצע את הפעולה, כך מדווח יונתן ריגר בחדשות 12.

על פי הדיווח, המערכת שפיתחה החברה מצליחה לזהות סרטן ריאות בשלב מאוד מוקדם של המחלה בשיעור של 93 אחוזים, וזאת באמצעות דגימות שתן וחוש הריח של החולדה: החולדה מכניסה את הראש אל דוגמית השתן - אם היא מאבדת עניין מיד המשמעות היא שהדוגמה שלילית, ואם היא משאירה את הראש בפנים מעל זמן מסוים, הבדיקה חיובית.

אביחי פורת, מנהל פיתוח עסקי בחברת "EARLY", אמר לחדשות 12 כי אם תהיה אפשרות לגלות כל סוג של סרטן בשלב מוקדם על ידי ביצוע בדיקת שתן פשוטה בבית, אז "הסרטן יהפוך למחלה כרונית שאפשר לחיות איתה".

הפיתוח הישראלי נמצא כעת בתהליך אישור של מינהל התרופות האמריקני (FDA). התקווה היא שבקרוב מאוד גם בארץ הבדיקות לכל סוגי הסרטן יהיו פשוטות, מהירות וזולות יותר

 

 

 

חולדה סרטן fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד