כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בטהרן מכחישים

דיווח אמריקאי: תקיפה של מל"ט ישראלי פגעה במתקן הנשק האיראני

תקיפת מל"ט ישראלית בתוך איראן פגעה במתקן מתקדם לייצור נשק במתקפה שישראל מאמינה שהשיגה את מטרותיה. הדיווח סותר גורמים איראנים שאמרו כי ההגנה האווירית של המדינה "הדפה ניסיון התקפה על מחסן תחמושת שגרם נזק מינימלי"

תקיפה באיראן
תקיפה באיראן צילום: צילום מסך

תקיפת מל"ט ישראלית בתוך איראן פגעה במתקן מתקדם לייצור נשק במתקפה שישראל מאמינה שהשיגה את מטרותיה, כך על פי אנשים שמכירים את הדיונים על המבצע ושוחחו עם 'וול סטריט ז'ורנל'.

על פי הדיווח, המבצע שיצא לדרך לפנות בוקר של יום ראשון האחרון, בוצע על ידי "סוכנות הביון של ישראל", המוסד, וכוון לאתר משרד ההגנה באיספהאן שבמרכז איראן, ופגע בבניין בארבעה אזורים שונים בתקיפות מדויקות, כך מסרו המקורות. תמונות לוויין הראו מה שנראה כמו נזק קל לגג האתר, אבל המקורות כינו את המשימה "מוצלחת", מבלי לפרט.

הדיווח סותר גורמים איראנים שאמרו כי ההגנה האווירית של המדינה "הדפה ניסיון התקפה על מחסן תחמושת שגרם נזק מינימלי". אתמול פרסמו כלי תקשורת ממלכתיים באיראן קטעים של המל"טים הקטנים ששימשו במתקפה.

"אם הם אותנטיים, ככל הנראה המל"טים המתוארים הם רחפנים תוצרת סין עם טווח מוגבל שייתכן ששוגרו מתוך איראן, בהתחשב בגודלם הקטן ומיקומו של איספהאן מאות קילומטרים מגבולות ישראל", אמר טל בארי, חוקר בכיר בעלמא, מרכז מחקרי וחינוכי לאתגרי הביטחון בצפון. "אגב, אתה יכול להזמין את זה באינטרנט", אמר בארי על המל"טים.

התקיפה שמיוחסת לישראל, זכתה לתרועות באוקראינה, שם אומרים כי רוסיה השתמשה במל"טים מתוצרת איראן כדי לתקוף תשתיות אזרחיות. איראן זימנה ביום שני את הממונה על שגרירות אוקראינה בטהרן בעקבות ציוץ של יועץ לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי . "לילה נפץ באיראן", צייץ היועץ, מיכאילו פודוליאק, בטוויטר, והצביע על כך שאוקראינה הזהירה את איראן שלא להתערב בסכסוך עם רוסיה.

בתגובה, דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעני, אמר: "הממשל האמריקני יודע היטב שהרפובליקה האסלאמית תיתן תגובה מצערת ונחרצת לתוקפים".

תקיפה באיראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד