י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אוקראינה רוצה צוללת

הקרמלין מזהיר כי שליחת נשק נוסף לקייב תוביל ל"הסלמה משמעותית"

הקרמלין מזהיר כי שליחת נשק נוסף לאוקראינה "מובילה להסלמה משמעותית". דובר הקרמלין, אמר כי אספקת נשק נוסף של המערב לקייב רק תוביל ל"הסלמה משמעותית" של הסכסוך

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הקרמלין מזהיר כי שליחת נשק נוסף לאוקראינה "מובילה להסלמה משמעותית". דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי אספקת נשק נוסף של המערב לאוקראינה רק תוביל ל"הסלמה משמעותית" של הסכסוך.

קייב "דורשת עוד ועוד נשק", אמר פסקוב בשיחה אתמול עם עיתונאים, לאחר שסגן שר החוץ של אוקראינה, אנדריי מלניק, קרא לגרמניה לשלוח לארצו צוללת. הוא כתב: "שלום חבר'ה, אני יודע שאני עומד לקבל סערה חדשה, אבל יש לי רעיון יצירתי אחר. גרמניה מייצרת את אחת הצוללות הטובות בעולם. לבונדסווהר יש 6 כאלה. למה לא לשלוח אחד לאוקראינה? ואז נבעט את הצי הרוסי מהים השחור".

פסקוב הגיב כי מדינות המערב "מעודדות את הדרישות הללו, ומצהירה על נכונותה לספק נשק כזה". הוא הוסיף: "זהו מצב ללא מוצא: הוא מוביל להסלמה משמעותית, הוא מוביל לכך שמדינות נאט"ו יהפכו יותר ויותר מעורבות ישירות בסכסוך - אבל אין לו פוטנציאל לשנות את מהלך האירועים וזה לא יקרה".

היועץ הבכיר ביותר של וולודימיר זלנסקי, אנדריי ירמק, הציע שפולין תספק לאוקראינה מטוסי F-16. ירמק אמר לאוקראינה היו "אותות חיוביים" מוורשה, למרות שראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, הקפיד להדגיש שמדינתו תפעל רק בהתייעצות עם בעלות ברית של נאט"ו, השדולה של אוקראינה למען מטוסי קרב החלה לאחר שגרמניה וארה"ב הסכימו לשלוח את הטנקים שלהם.

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין צוללת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד