כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מותר האדם מן הבהמה"

בני נוער ושימפנזה מתמודדים עם מאבקים דומים - בני האדם פחות סבלניים

ייתכן ובני נוער ושימפנזה אינם שונים כל כך, כך על פי מחקר חדש. חוקרים עבדו עם 40 שימפנזים שנולדו בטבע בזמן ששהו במקלט לקופים בקונגו, ובדקו את ההתמצאות של החיות כלפי לקיחת סיכונים ואימפולסיביות. מתברר כי בני נוער עשויים להיות אימפולסיביים יותר

בני נוער ושימפנזה מתמודדים עם מאבקים דומים - בני האדם פחות סבלניים
שימפנזים צילום: Pixabay

ייתכן וקופי השימפנזה אינם שונים כל כך מהילדים שלנו, כך עולה ממחקר חדש. חוץ מזה שבני האדם עשויים להיות אימפולסיביים יותר.

חוקרים עבדו עם 40 שימפנזים שנולדו בטבע בזמן ששהו במקלט לחיות ברפובליקה של קונגו שבאפריקה, ושיחקו במשחקים שבדקו את ההתמצאות של החיות כלפי לקיחת סיכונים ואימפולסיביות, כך לפי מחקר שפורסם ב-23 בינואר ב-Journal of Experimental על ידי איגוד הפסיכולוגים האמריקאי.

"מתבגרים אנושיים מתמודדים עם הגוף והמוח שמשתנים, ונוטים להיות יותר אימפולסיביים, מחפשים סיכונים ופחות מסוגלים לווסת רגשות מאשר מבוגרים", כך אמרה מחברת המחקר הראשית ד"ר אלכסנדרה רוסטי, פרופסורית לפסיכולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה של מישיגן. "שימפנזים מתמודדים עם הרבה מאותם סוגים של אתגרים כמו בני אדם כשהם גדלים".

המחקר תיאר את גיל ההתבגרות של השימפנזה מגיל 8 עד 15 בערך באורך חיים של 50 שנה. כמו בני אדם צעירים, הם חווים שינויים מהירים, קשרים חברתיים חדשים, תוקפנות מוגברת ותחרות של מעמד חברתי.

המחקר החדש מצא ששימפנזה צעיר נוטה יותר לקחת סיכונים במשחקיו מאשר הבוגרים, אך באותה מידה הם יחכו לפרס מאוחר יותר. מנגד, בני נוער אנושיים נוטים יותר לקבל פרס קטן יותר אבל דורשים זאת באופן מיידי, כך ציינו מחברי המחקר.

מחקר קופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד