ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ידונו בקידום החקיקה

הפטור מוויזה לארה"ב: גורמים אמריקניים וישראלים ייפגשו

גורמים אמריקנים ייפגשו עם גורמים ישראלים אשר מעורבים בקידום הפטור מוויזה לארצות הברית. המטרה: להאיץ את החקיקה ואת בניית מערכות המידע

הפטור מוויזה לארה"ב: גורמים אמריקניים וישראלים ייפגשו
ויזה אמריקאית צילום: פיקסה ביי

גורמים ישראלים אשר מעורבים בקידום הפטור מוויזה לארצות הברית צפויים להיפגש מחר (רביעי) עם גורמים אמריקנים במטרה להאיץ את החקיקה ואת בניית מערכות המידע, כך דווח בכאן רשת ב'. בין המשתתפים מהצד הישראלי, נציגים ממשרד החוץ, הפנים, רשות האוכלוסין, המשטרה ועוד. 

על פי הדיווח, ישראל נדרשה להתחייב פומבית על ידי ארצות הברית שלא תפלה אמריקנים לאחר יישום תוכנית הפטור מוויזה. זאת מאחר שחלק מהשלכות הפטור כוללות סעיף של הדדיות, שאמור לאפשר גם לאזרחים פלסטינים שמחזיקים באזרחות אמריקנית להגיע לישראל מתי שירצו לפחות מ-90 יום.

גורמים מדיניים אמרו אמש כי שב"כ, שאחראי על חלק מהבידוקים שעוברים פלסטינים-אמריקנים שמבקשים להיכנס לישראל, לא יהיה המכשול בדרך לפטור מוויזה. לפי ההערכה בירושלים, כבר בקיץ ייכנס לתוקף הפטור מוויזות.

בשנת 2022 עמד שיעור אחוזי הסירוב של מבקשי הוויזה על מתחת ל-3%. המשמעות היא שישראל יכולה, כפוף להליכים משמעותיים שכוללים חקיקה, להיכנס בקרוב לתוכנית הפטור. בכיר בשגרירות ארצות הברית בישראל אמר: "זה רק השלב הראשון - יש עוד הרבה בדרך. תוכנית הפטור מוויזה זו תוכנית ביטחונית בין המדינות. ממשלת ישראל עדיין צריכה לעשות הרבה בנושא, הרבה דברים ודרישות שצריכות להתמלא כדי להיות בתוכנית".

פטור מויזה ארצות הברית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד