ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אוי לנו כי לקינו בכפליים"

'העדה' על הפיגוע בנווה יעקב: "מסיתים ומדיחים עולים להר הבית"

בבד"ץ 'העדה החרדית' בירושלים מעוררים לתשובה בעקבות הפיגוע הנורא בשכונת נווה יעקב ותוקפים את אלו שבלבוש חרדי מתגרים בערבים. "חובה למחות בקול גדול נגד אלו המסיתים ומדיחים רבים לעלות אל הר הבית אשר עוונו כרת כפי שנפסק מכבר". המכתב המלא ב'בחדרי חרדים'

'העדה' על הפיגוע בנווה יעקב: "מסיתים ומדיחים עולים להר הבית"
פיגוע ירי בנווה יעקב צילום: פלאש90

בבד"ץ 'העדה החרדית' יוצאים הבוקר במכתב בעקבות הפיגוע הנורא בשכונת נווה יעקב בירושלים בליל שבת קודש שם נרצחו שבעה בני אדם על ידי מחבל נתעב. 

תחת הכותרת "אוי לנו כי לקינו בכפליים" כותבים בעדה החרדית: "כל לבב דוי וכל ראש לחלי בהרצחם ופציעתם של יהודים בליל שב"ק העבר בשכו' נוה יעקב בעיה"ק ת"ו, ועוד מקרים מעין אלו שקרו לאחרונה. ואם אמנם מאמינים אנו כי גזירת שמים היא עלינו. וחייבים אנו לפשפש במעשינו, וכדברי הרמב"ם (ריש הל' תענית) מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבא על הצבור וכו', ודבר זה מדרכי התשובה הוא שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן וכו',  אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים".

בעדה החרדית קוראים להתחזק: "ובכן חובה קדושה על כל איש ישראל להתעורר לתשובה ותיקון המעשים בתורה וצניעות אשר המה כתריס בפני הפורענות, ולמנוע כלים משחיתים מבתי ישראל לעשות משמרת למשמרת ולהוסיף מעלות בקודש בנושאים הללו אשר רבים חללים הפילו, וגורמים לסילוק שכינה מישראל חלילה".

בנוסף תוקפים את את אלו המתגרים בערבים "ולעת כזאת עצור במילין לא נוכל לנוכח גרמא בנזקין הלא הוא רוח הלאומיות אשר התפשטה לעורר שנאת הגויים, כאשר יהודים בלבוש חרדי מתגרים בגויים באופן מבהיל וכאילו שומרי התורה והמצוות מעורבים בסכסוך בין יהודים לערביים ח"ו".

כמו כן מעוררים על איסור החומרה לעלות להר הבית: "במיוחד חובה למחות בקול גדול נגד אלו המסיתים ומדיחים רבים לעלות אל הר הבית אשר עוונו כרת כפי שנפסק מכבר. ומה גם שכל זמן שעם ישראל בגלות אין לו שלטון ואף לא רצון ליטול מאומה מחזקתם, עדי נגאל בקרוב גאולת עולמים ע"י משיח צדקנו".

את מכתבם מסיימים: "והשי"ת ירחם עלינו לומר לצרתינו די, ובקרוב יקויים היעוד המקווה ועלו מושיעים להר ציון וגו' והיתה לה' המלוכה, בביאת גוא"צ הולך תמים בב"א מתוך רחמים וחסדים גדולים. ובאעה"ח בפקודת הגאוה"צ הביד"צ שליט"א יום א' בשלח ז' שבט תשפ"ג לפ"ק".

העדה החרדית הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד