כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תוך 48 שעות

אחרי ההתייקרות: הצו שיוזיל את מחירי הדלק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לפרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק, לאחר ההתייקרות. הצו ייכנס תוך יומיים לתוקף

אחרי ההתייקרות: הצו שיוזיל את מחירי הדלק
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

התייקרות מחירי הדלק הובילה לביקורת ציבורית על הממשלה, שהבטיחה לטפל ביוקר המחייה. היום (שלישי) הם מודיעים כי הם מתכוונים להוריד את המחיר על ידי צו מיוחד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לפרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק, זאת אחרי העלייה החדה ב-33 אגורות שהייתה אמורה להתמשש הלילה בחצות, מה שהעלה את המחיר לגבוה ביותר מאז יולי 2022.

הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מפרסם בכל חודש את מחירי הדלק לחודש הבא, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.

נוסחת חישוב מחירי הדלק מורכבת מרכיבים שונים וביניהם: מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט, סל הוצאות שיווק, מס הבלו, מס ערך מוסף. הנוסחה נקבעת על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון. המחיר המשוקלל עלה בכמעט 5% ביחס לעדכון הקודם

מחירי דלק בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד