כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסית נגד יהודים

כומר אנטישמי הורחק מהכנסייה ל-12 שנה

כומר הכנסייה האנגלית שנמצאה אשם ב"פעילות אנטישמית" לאחר ששיתף מאמר של תיאוריית קונספירציה לפיה ישראל הייתה אחראית לפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר, הורחק מהכנסייה למשך 12 שנים. הוא הורחק על ידי הכנסייה של אנגליה עד 2030 בעקבות תלונה משנת 2018

כומר אנטישמי הורחק מהכנסייה ל-12 שנה
מתנדבים חרדים באסון התאומים צילום: Yeshiva world news

כומר של כנסיית אנגליה שעסק בתיאוריית קונספירציה אנטישמית לפיה ישראל עמדה מאחורי פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001 בארה"ב, הורחק מהכנסייה למשך 12 שנים בעקבות דין משמעתי.

מועצת הסגנים של יהודי בריטניה העלתה 11 האשמות נגד הכומר ד"ר סטיבן סיזר, וטענה שהתנהלותו בבין השנים 2005-2018 הייתה "בלתי הולמת" בכך שהוא "התגרה ופגע" בקהילה היהודית ועסק בפעילות אנטי יהודית.  בית הדין מצא שהוא עסק בהתנהגות אנטישמית בגלל האשמות מצידו כי ישראל עומדת מאחורי הפיגועים ב-11 בספטמבר.

בית הדין מצא כי התנהגותו של ד"ר סיזר "אינה הולמת את משרדו ועבודתו של פקיד", בכך שהוא "התגרה ופגע בקהילה היהודית ועסק בפעילות אנטישמית ביחס לארבע מתוך 11 האשמות". ד"ר סיזר, הודה ב"בסיס העובדתי" של כל ההאשמות נגדו, אך דחה את הטענה שהתנהגותו לא היתה הולמת, והכחיש שהתגרה ופגע בקהילה היהודית ועסק בפעילות אנטישמית.

ד"ר סיזר בחר לקיים את הדיון בבית הדין של הכנסייה בפומבי במטרה לטהר את שמו, בטענה שמעשיו היו פוליטיים ומכוונים למדינת ישראל, אך לא לעם היהודי.

בשנת 2006, ד"ר סיזר פגש איש חיזבאללה בכיר השייח' נביל קאוק במקום סודי ליד צור, לבנון - אולם לטענתו, הוא לא יזם את הפגישה, כך דווח ה'דיילי מייל'.

בספטמבר 2010 פרסם ד"ר סיזר קישור למאמר שכותרתו "האם של כל צירופי המקרים", שדחף את תיאוריית הקונספירציה לפיה הפיגועים ב-11 בספטמבר היו עבודה ישראלית.

הכומר לשעבר הואשם גם באנטישמיות על השתתפות במגוון אירועים באותה תקופה, בין המשתתפים היו מכחיש השואה פרד טובין ותיאורטיקן הקונספירציה האנטישמי מייקל הופמן. 



אנטישמיות בבריטניה חיזבאללה אנגליה כומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד