כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שמרו את הבדיקה בסוד

ה-FBI חיפש במשרדו של ביידן מסמכים מסווגים לפני הבחירות

סוכני ה-FBI ערכו חיפוש במשרדיו לשעבר של הנשיא ביידן באמצע חודש נובמבר האחרון. עורכי הדין שלו מצאו מסמכים מסווגים שאוחסנו שם באופן שגוי מספר ימים לפני בחירות אמצע הקדנציה. הבולשת לא פרסמה על כך באותם ימים. החיפוש היה יכול לפגוע בדמוקרטים בבחירות

ה-FBI חיפש במשרדו של ביידן מסמכים מסווגים לפני הבחירות
מסמכים צילום: Pixabay

סוכני ה-FBI ערכו חיפוש במשרדיו לשעבר של הנשיא ביידן באמצע חודש נובמבר האחרון, לאחר שעורכי הדין שלו מצאו רשומות מסמכים שאוחסנו שם באופן שגוי ימים מספר לפני בחירות אמצע הקדנציה, הבולשת לא פרסמה על כך, פרסום כזה היה פוגע בדמוקרטים שהיו בקרב צמוד עם הרפובליקנים.

החיפוש של ה-FBI במרכז ביידן, לא נחשף בעבר על ידי הבית הלבן, משרד המשפטים או עורכי הדין האישיים של ביידן. עיתונאים, רפובליקנים ואפילו כמה דמוקרטים תקפו את ביידן ועוזריו על כך שהם הסתירו פרטים מרכזיים על המקרה - כולל הסתרת "התגלית הפוליטית הנפיצה" הראשונית מהציבור במשך יותר מחודשיים לפני שנתנו שורה של הצהרות לא ברורות, לא נכונות או מתחמקות.

ה-FBI מצא מסמכים מסווגים חלקם קשורים לבריטניה, אוקראינה ואיראן. איאן סמס, דובר הבית הלבן דוברי ה-FBI ומשרד המשפטים סירבו להגיב ל'ניו יורק פוסט'.

ביידן הודה לראשונה על גילוי מסמכים מסווגים במרכז ביידן בעת ​​שדיבר במסיבת עיתונאים ב-10 בינואר במקסיקו סיטי - לאחר שרשת CBS חשפה את הסיפור יום אחד קודם לכן. אבל הוא לא הודה שמסמכים מסווגים נוספים נמצאו על ידי הצוות שלו ב-20 בדצמבר בחנייה שלו בווילמינגטון.

ב-12 בינואר, התובע הכללי, מריק גרלנד, מינה את התובע הפדרלי לשעבר, רוברט הור, כיועץ מיוחד כדי לחקור אם ביידן או מישהו מאנשיו טיפלו שלא כדין במידע ממשלתי רגיש.

מסמכים מסווגים הבית הלבן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד