כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"שיחה מקיפה"

מימן והפיק בעצמו: הריאיון החריג של בנט

ראש הממשלה לשעבר בנט צפוי לפרסם ריאיון בו הוא מסכם את כהונתו בת השנה כראש ממשלה. בנט הפיק ומימן את הריאיון בעצמו ולא ברור מי המראיין. מאז עזב את משרד ראש הממשלה עם פירוק ממשלתו, בנט לא התראיין או השיב פומבית לשאלות עיתונאים

מימן והפיק בעצמו: הריאיון החריג של בנט
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מסכם את כהונתו בת השנה כראש ממשלה באמצעות ראיון שמימן והפיק בעצמו. מאז שקיבל החלטה לפרק את ממשלת ולקחת פסק זמן מהפוליטיקה בסוף יוני האחרון, בנט לא התראיין או השיב פומבית לשאלות עיתונאים, אבל כאמור הוא מתכוון להעלות בימים הקרובים לערוץ היוטיוב שלו סרטון פרי הפקתו בו ישטח את גרסתו לאירועי השנתיים האחרונות ולהקמת ונפילת ממשלת השינוי. כך דווח ב'וואלה'.

בלשכתו של בנט, מסרבים לחשוף מי המראיין שנבחר לסרטון התעמולה ורק מסרו כי "לאחר שלא התראיין מאז סיים כהונתו כראש ממשלה, תפורסם בימים הקרובים שיחה רחבת יריעה ומקיפה מאוד, ובה יתייחס ראש הממשלה לשעבר בנט לתקופת כהונתו ולנושאים רבים שנמצאים על סדר היום הישראלי". חלקים מהריאיון, חלק בנט עם הניו יורק טיימס בכתבה שפורסמה בתחילת השבוע על התקיפה באיראן שיוחסה לישראל.

כזכור, בנט כיהן כראש הממשלה במשך כשנה בין יוני 2021 ליוני 2022 אז קיבל החלטה לפרק את הממשלה והודיע גם על פרישה זמנית מהפוליטיקה. בחודשים האחרונים ראש הממשלה חזר לעסוק ביזמות והייטק ומרבה להעניק הרצאות בארץ ובעולם. בג'רוזלם פוסט דווח בספטמבר האחרון כי בנט לקח סוכן לשיווק הרצאותיו בקהלים יהודיים בארה"ב בתעריף של מאה אלף דולר להרצאה.

כזכור, בתחילת השבוע השתתף בנט השתתף באירוע אותו ארגנו הפדרציות היהודיות של ניו יורק, ושיתף את המשתתפים עם תובנותיו על המצב הנוכחי בישראל ועל הממשלה אותה הקים ועמד בראשה. בנט תיאר כצעד אדיר את הקמת הממשלה עם גורמים שרחוקים ממנו אידיאולוגית, וטען כי זה היה הדבר הנכון לעם ישראל.

ראש הממשלה לשעבר מתח ביקורת על ההחלטה שקיבל בזמנו שר הבריאות ניצן הורוביץ להכנסת חמץ לבתי חולים בזמן הפסח, צעד שהוביל לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה. לדבריו ההחלטה הייתה "טיפשית", ולא היה צריך לפעול כך. כשנשאל אם יחזור לפוליטיקה בקרוב – בנט ענה "אני אחזור".

ראש הממשלה לשעבר בנט התייחס לרפורמה במערכת המשפט, ואמר שהוא תומך במהלך שכזה אך באופן מתון יותר מההצעה הנוכחית של הממשלה. הוא טען כי להערכתו תושג פשרה בנדון. הוא הפציר באופוזיציה להיכנס לדיאלוג עם הממשלה, וטען כי רק כך יתאפשר להדוף הצעות רדיקליות.

בנט התייחס למספר נושאים מדיניים ואמר כי לישראל יש היכולות הצבאיות לתקוף באופן חד-צדדי את מתקני הגרעין של איראן. הוא גם שיתף את הנוכחים במאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה, אותם הוביל בחודשים הראשונים של המלחמה.

לסיום קרא בנט לקהילה היהודית להמשיך ולהשמיע את דעתה על המתרחש בארץ, ולעמוד בקשר עם מנהיגי ישראל. הוא טען עם זאת כי רה"מ נתניהו צריך להקשיב ליהודי ארה"ב, גם לקולות איתם הוא לא מסכים.

נפתלי בנט ריאיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד