כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האנטישמיות בתקשורת בארה"ב

הפוסק: "כשציבור היראים יתאחד, תיפסק השנאה נגדנו"

"לאחרונה התפרסם ששליחת האו"ם פנתה בבקשה לבדוק עלילה על הרג ילדים פלסטינים עבור סחר באיברים. הדבר מעורר חלחלה ומזכיר את הימים האפלים של עלילות דם נגד עם ישראל". כך התבטא הגרב"צ קוק לקבוצה של עסקנים ונגידים מלייקווד שהגיעו לארץ

הפוסק: "כשציבור היראים יתאחד, תיפסק השנאה נגדנו"
הגרב''צ קוק צילום: באדיבות המצלם

קבוצת עסקנים ונגידים מליקווד שהגיעו ל'ירחי כלה' בארץ הקודש עלו לשמוע דברי חיזוק במעונו של הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש בית הוראה הכללי ורב מרכז פ"ת. בין היתר הביעו בכאב אודות האנטישמיות בתקשורת בארה"ב כנגד הציבור החרדי וביקשו לשאול דעת תורה בעניין.

במענה נוקב לכך, אמר הגרב"צ: כאשר מתרבות מחלוקות ומריבות בינינו בתוך קהל עדת יראי ה', עד שחלילה מחרפים ומשפילים אחד את השני, קהילה אחת כנגד האחרת, ואף נגררים למחלוקות בתוך הבית פנימה, או אז נוצרת בעולם ר"ל אווירת מחלוקת ושנאה, ובשל כך שונאי ישראל שבשולי המחנה מרימים ראש כנגד החרדים לדבר ה'. ואם חלילה לא נעצר הדבר ר"ל וממשיכה המחלוקת פנימה, אף גוברת שנאת האומות של עשיו שונא ליעקב באנטישמיות נגד כל אשר בשם ישראל יכונה.

והוסיף כי "לאחרונה התפרסם ששליחת האו"ם פנתה בבקשה לבדוק עלילה על הרג ילדים פלסטינים עבור סחר באיברים. הדבר מעורר חלחלה ומזכיר את הימים האפלים של עלילות דם נגד עם ישראל".

"אמנם מאחר ובימים אלו כבר לא תתקבל עלילה של שימוש בדם גויים למצות, משנים קצת את הסיפור ומפרסמים פשעים נגד האנושות כסחר באיברים".

"לצערנו אנו כבר מורגלים ומנוסים במעין אלו כיון שבכל שנות גלותנו סבלנו מכך. אכן מאחר וכל דבר הנגזר משמים משולם במידה כנגד מידה, בראותנו עלילות שכאלו, עלינו לפשפש במעשינו במה חטאנו כעין זה".

לסיום בירך הרב קוק את המתכנסים: יתן ה' ונתחזק במצוה הגדולה של "ואהבת לרעך כמוך" ונשתדל שזולתנו ימצאו חן בעינינו, על ידי שנתבונן בדברים הטובים שבהם, ונתעלם מחסרונותיהם, ומידה כנגד מידה תוסר שנאת אויבינו מעלינו ויתננו ה' לחן ולחסד בעיניו ובעיני כל רואינו.

הרב בן ציון הכהן קוק אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד