כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גם המנכ"ל יקצץ משכרו

אחרי גל הפיטורים: קיצוץ רוחבי בשכר העובדים

שבועות ספורים אחרי שהודיעה על פיטורים של אלפי עובדים, חברת אינטל מקצצת גם בשכר עובדיה. 5% יקוצץ משכר הדרג הביניים, קבוצת העובדים הגדולה ביותר בחברה ואילו המנכ"ל ייפרד מרבע משכרו 

אחרי גל הפיטורים: קיצוץ רוחבי בשכר העובדים
עובדים בהייטק. אילוסטרציה צילום: unsplash

אחרי גל הפיטורים בחברה, הנהלת 'אינטל', מהמעסיקות הגדולות ביותר בהייטק הישראלי, החליטה על קיצוץ שכר רוחבי, שישפיע גם על עובדיה בישראל. זאת, לאור הדוחות הכספיים האחרונים של החברה, בה מועסקים כ-12 אלף ישראלים. מי שלא אמורים להיות מושפעים מהמהלך הם הדרגים הנמוכים, כגון הנדסאים, ג'וניורים ומשרות סטודנט. ההחלטה תקצץ מדרג הביניים, קבוצת העובדים הגדולה ביותר, כ-5% מהשכר. כך מדווח העיתונאי איתי שיקמן ב'כאן חדשות'.

גם הדרגים הבכירים ביותר ירגישו פגיעה משמעותית בכיס. משכרם של הדרג הבכיר - כל סגני הנשיא, יקוצצו 10%, ומשכר הדרג הבכיר ביותר באינטל, קבוצה של כ-20-15 סגני הנשיאים הבכירים שמדווחים ישירות למנכ"ל החברה, יקוצצו 15%. מנכ"ל אינטל העולמית עצמו, פט גלסינגר, יקצץ רבע משכרו. על אף המשבר, בחברה החליטו להמשיך לשלם בונוס שנתי לעובדים עבור 2022. לצד זאת, הבונוס הצטמק מסכום של שתי משכורות לעובד לכדי סכום של משכורת וחצי.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בדצמבר 2022 פורסם לראשונה בתוכנית משחקי הכיס ב'כאן 11' שגל הפיטורים שדווח עליו ב'אינטל' העולמית הגיע לארץ, ועובדים במחלקות שונות, ולא רק במחלקת הגיוס, קיבלו הודעות על סיום תפקידם. גורם ב'אינטל ישראל' אמר לכאן חדשות כי "הפיטורים בישראל יהיו קטנים באופן יחסי".

אותו גורם באינטל ישראל סיפר כי בחברה מחפשים דרך לצמצם מיליארדים. בוחנים את צמצום כוח האדם באמצעות הוצאה לחופשה ללא תשלום, צמצום היקף משרות לחלקיות משרה ותוכניות פרישה מרצון. אינטל, כמו שאר ענקיות השבבים, נכנסה למצוקה על רקע המשבר הכלכלי העולמי והירידה בביקוש למחשבים ניידים חדשים.

מ'אינטל' נמסר בתגובה: "בעודנו ממשיכים לנווט בסביבה מאקרו כלכלית שלילית ופועלים לצמצום עלויות ברחבי החברה, ביצענו מספר התאמות לתוכניות השכר והתגמולים לעובדים שלנו לשנת 2023. שינויים אלה ישפיעו באופן משמעותי יותר על אוכלוסיית המנהלים ויסייעו לתמוך בהשקעות ובכוח העבודה הכולל הדרושים לנו כדי להאיץ את השינויים המתבקשים בעת הזו ליישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. ברור לנו כי שינויים אלו אינם קלים, ואנו מודים לעובדים שלנו על המחוייבות שלהם לאינטל והסבלנות שהם מגלים בתקופה מורכבת זו".

גל פיטורים סבב פיטורים קיצוצים אינטל ישראל Intel

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד