כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר מעקב

ה-FBI עצר משליך בקבוק תבערה על בית הכנסת

ה-FBI עצר גבר שנראה זורק בקבוק תבערה לעבר בית כנסת בניו ג'רזי. כשרכבו נמצא, התגלו בתוכו בגדים שדומים לאלו שנראו במצלמות האבטחה. איש לא נפגע. הבקבוק הבוער לא פגע בבית הכנסת

ה-FBI עצר משליך בקבוק תבערה על בית הכנסת
החשוד עם בקבוק התבערה צילום: באדיבות המצלם

אדם שנראה מדליק בקבוק תבערה ומשליך אותו על דלת הכניסה של בית כנסת בניו ג'רזי נעצר, כך לפי ה-FBI. החשוד, ניקולס מלינדרטוס, גבר בן 26 מקליפטון ניו ג'רזי, צפוי לעמוד היום (חמישי) בפני אישומים פדרליים הקשורים להצתה.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, ה-FBI הצליח לעקוב אחר מלינדרטוס באמצעות מצלמות אבטחה באזור, במצלמות נראה רכב הפולקסווגן שלו נוסע לכיוון בית הכנסת הממוקם בבלומפילד, ניו ג'רזי, במצלמות קלטו גם את לוחית הרישוי. כשרכבו נמצא, התגלו בתוכו בגדים שדומים לאלו שנראו במצלמות האבטחה.

לפי גורמים שמכירים את החקירה, האיש הוא בעל היסטוריה עם בעיות, בית הכנסת פרסם הצהרה בעקבות המעצר, ומסר כי המשטרה תחקור את קשריו של החשוד עם פושעים או עם קבוצות של מטרות שנאה, או קבוצות אלימות.

איש לא נפגע. הבקבוק הבוער לא פגע בבית הכנסת, הוא נשבר על הדלתות העמידות המיוחדות שהותקנו כחלק מכמה שדרוגי אבטחה שנעשו במהלך השנים. הרב מארק כץ הודה למשרד לביטחון פנים על הסיוע הכספי הביטחוני שאיתו שולמו הדלתות, הוא הצהיר כי בית הכנסת ימשיך לעשות כל שביכולתו כדי לשמור על בטחון הקהילה, אך הוא אינו יכול לשכנע את הקהילה שלא לחשוש.

"אף אחד לא צריך לגלות שחייו נמצאים בסכנה על ידי מימוש אמונתו", אמר התובע האמריקני פיליפ סלינגר. על פי החשד, הנאשם הלך באמצע הלילה לבית כנסת וניסה בזדון לפגוע ולהשמידו באמצעות בקבוק תבערה.

כזכור כפי שדווחנו בקבוק תבערה הושלך לעבר בית הכנסת בניו ג'רזי ביום ראשון האחרון לפנות בוקר, המשטרה במחוז אסקס בניו ג'רזי וכן חוקרי ה-FBI חקרו את התקרית שהתרחשה מחוץ לבית כנסת מהפדרציה היהודית של מטרווסט בניו ג'רזי.

ניו ג'רזי בקבוק תבערה אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד