כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מיגור השחיתות

אוקראינה: ראש רשות המסים מואשמת בהונאה של מיליונים

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נלחם נגד השחיתות במקביל למלחמתו מול רוסיה. בשבועות האחרונים נעצרו מספר בכירים אוקראינים בחשד לקבלת שוחד והלבנת הון. אתמול דווח כי ראש רשות המסים באוקראינה נעצרה על ידי חוקרים מיוחדים לשחיתות

אוקראינה: ראש רשות המסים מואשמת בהונאה של מיליונים
השלל שנמצא צילום: לשכת החקירות האוקראינית

המלחמה של וולודימיר זלנסקי נגד השחיתות נמשכת במקביל למלחמה עם רוסיה, ראש רשות המסים בקייב הואשמה בהונאה גדולה לאחר פשיטת כוחות משטרה על אחד מארבעת בתיה, ושורה של פקידים נאלצו לעזוב את תפקידם.

גם מקום מגוריו של איש העסקים איגור קולומויסקי, בעל ברית פוליטי לשעבר של נשיא אוקראינה, נבדק במסגרת חקירה של חשד להתחמקות מתשלום מכס הקשורים ליצרנית נפט אוקראינית. קולומויסקי, שכבר נמצא בסנקציות אמריקאיות בגלל מעורבותו ב"שחיתות משמעותית", סייע לזלנסקי כשחקן ובדרן לפני שנהיה נשיא, ולאחר מכן תמך בקריירה הפוליטית שלו. קולומויסקי הכחיש שהוא עבר על החוק.

ואסיל מליוק, ראש שירות הביטחון במדינה, אמר כי "עשרות פעולות התרחשו" ביום רביעי, בוצעו מעצרים של פקידים מושחתים, סוכנים רוסים ו"אלה המערערים את ביטחון המדינה".

"אנחנו לא מתכננים להפסיק", אמר בהצהרה. "כל פושע שיש לו את החוצפה לפגוע באוקראינה, במיוחד בזמן מלחמה, חייב להבין בבירור שנשים אותו באזיקים". ההתפתחויות הגיעו בזמן שנשיא אוקראינה התכונן לפסגת האיחוד האירופי ביום שישי הקרוב בקייב כדי לדון בפוטנציאל הצטרפותה של המדינה לגוש של 27 המדינות החברות.

על פי טיוטת הצהרה שהודלפה, האיחוד האירופי יעודד את אוקראינה לעמוד בדרישות הנציבות האירופית - הכוללות התמודדות עם שחיתות - כדי לאפשר תחילת משא ומתן לחברות. ההודעה הצפויה מטעם האיחוד ביום שישי הקרוב: "האיחוד האירופי יחליט על צעדים נוספים ברגע שכל התנאים המפורטים בחוות דעת הנציבות יתקיימו במלואם".

פקידים אוקראינים נאלצו להתפטר בשבוע שעבר על רקע האשמות על שחיתות, לאחר שזלנסקי התחייב שלא ניתן יהיה להמשיך בשיטות שהיו נפוצות לפני המלחמה באוקראינה.

לשכת החקירות הממלכתית של אוקראינה (SBI) מסרה בהצהרה כי ראש פיקוח המס של קייב ששמה לא נמסר, היא ניצלה לרעה את "כוחה ועמדתה הרשמית" יחד עם חברים אחרים ברשות.

במהלך פשיטה על ביתה של האישה, מצאו החוקרים 158,000 דולר, 530,000 לירות אוקראיניות, 2,200 אירו במזומן, ומצבור תכשיטים יקרים, בגדי זהב יוקרתיים ושעוני מעצבים.

החוקרים טענו שאורח חייה של האישה לא התאים להכנסתה המוצהרת כראש לשכת המס הראשית של הבירה. היא בעלת שלוש דירות בעיר בשווי כולל של מיליון דולר, בית ליד קייב בשווי של כ-200,000 דולר ושתי מכוניות יחד בשווי של כ-150,000 דולר.

החוקרים טוענים כי האישה ניצלה את מעמדה כדי להפחית את חשבונות המס של כמה אנשים וחברות.

רשות מסים העלמת מסים מלחמת אוקראינה רוסיה שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד