י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"נהיה כלואים בביתנו בשבתות"

איטום הגשר בבני ברק: התושבים זועמים - בעירייה מבטיחים לתקן

החברה שבונה את הרכבת הקלה הודיעה על פירוק הגשר המשמש בשבתות למעבר בין פרדס כץ - קריית הרצוג למרכז העיר. לאחר שבשבוע שעבר נפרץ המחסום בגשר על ידי תושבים ואף הוצבו מאבטחים על מנת למנוע מעבר, סגן שר התחבורה וראש העיר הודיעו כי יתוקנו הליקויים

איטום הגשר בבני ברק: התושבים זועמים - בעירייה מבטיחים לתקן
הגשר בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות נכנסו אלפי משפחות בהם אברכים צעירים, שהוריהם מתגוררים במרכז העיר בני ברק, להתגורר בשכונות פרדס כץ וקריית הרצוג. ומכיוון שרח' ז'בוטינסקי לדעת גדולי הפוסקים (מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל הגר"ש ואזנר זצ"ל והגר"נ קרליץ זצ"ל) הינו בחשש רשות הרבים שלא מועיל בו עירוב, מידי שבת אלפי משפחות המלוות בעגלות ופעוטות חוצות כביש זה דרך 'גשר פרדס כץ' הנמצא מעל רחוב ז'בוטינסקי ומחבר בין הרחובות 'שבטי ישראל' ל'שדרות תרפ"ד' בשביל להתארח אצל הוריהם.

לפני מספר חודשים אירעה תאונה במקום, כאשר משאית שסחבה על גבה מנוף פגעה בגשר, מה שהוביל לסגירתו למעבר הולכי רגל על ידי המשטרה עד לתיקונו כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. עיריית בני ברק פעלה באופן מידי לתיקון הגשר ובתוך שבוע הגשר תוקן באופן מקצועי, ובליווי מהנדס, על ידי הוספת שתי קורות פלדה ענקיות לכל אורכו.

דא עקא, שביום חמישי שעבר, נדהמו התושבים לראות שוב גדרות ומחסומים בכניסה לגשר שמנעו את השימוש בו. לאחר בירור הבינו התושבים כי מדובר בחברת נת"ע, שטוענת כי הגשר אינו בטיחותי ועדיין דורש חיזוקים נוספים, זאת למרות חוות דעת של מהנדס מטעם העיריה שאישר את השימוש בו. במהלך השבת האחרונה אף הוצבו מאבטחים בסמוך לגשר מאחר והתושבים פרצו את המחסומים ועלו עליו. כמובן שגם צעד זה לא עזר, והתושבים במצוקתם התגברו על המאבטחים והמשיכו להשתמש בגשר.

מייד במוצ"ש הגיעו פועלים מחברת נת"ע וסגרו את הגשר באופן הרמטי כך שלא יהיה ניתן להשתמש בו כלל, וציינו שבימים הקרובים הגשר יפורק כליל. לטענת התושבים מדובר בסכסוך עתיק בין חברת נת"ע לעיריית בני ברק כשבראשו עומדת המחלוקת מי אמור לתחזק את התשתיות ברח' ז'בוטינסקי לאחר הפקעתו מידי העיריה בעקבות עבודות הרכבת הקלה בשבת, כך שחברת נת"ע 'סוגרת חשבונות' עם העיריה על גבם של התושבים, ומבחינתה, כחברה חילונית, אין כלל צורך והצדקה לגשר המשמש בעיקר לצורך דתי של אפשרות טלטול בשבת.

כמובן, את התושבים לא מעניינות מחלוקות משפטיות מעין אלו, ומי מבניהם האחראי לממן את התיקון הנוסף, אלא מבחן התוצאה, והעיריה אינה יכולה להשאיר אלפי משפחות ללא אפשרות מעבר להוריהם שמעבר לכביש.

התושבים מציינים כי בנוסף לשימוש בגשר בשבת, הוא משמש כמעבר גם בימות החול לאנשים רבים, וכעת בהיעדרו החלו רבים לעבור תחתיו על אף הכביש הסואן, ולצערנו כבר אירעה תאונה במקום זה.

גם רבני העיר בני ברק הגר"מ בן שמעון, הגרחי"א לנדא, הגרש"צ רוזנבלט, הגאב"ד הגר"ש רוזנברג וכן הפוסקים הגרמ"ש קליין, הגרש"א שטרן והגרמ"מ לובין כתבו מכתב בעניין לראש העיר בו הם מדגישים את חשיבתו של הגשר עבור אלפי התושבים ובהם מבקשים להתאמץ למען קיום הגשר, אפילו בהוצאת סכום גדול מאוד.

היום (חמישי) יצאה הודעה משותפת לסגן שר התחבורה אורי מקלב וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין בה נכתב כי לאחר מאמצים ודיונים קדחתניים בשבוע האחרון בהנחיית סגן שר התחבורה וראש עיריית בני ברק הגיעו גורמי המקצוע בעיריית בני ברק להסכמות מנכ"ל חברת נת"ע חיים גליק על פתיחת גשר ז'בוטינסקי וזאת לאחר תיקוני הליקויים הבטיחותיים שהתגלו במקום.

בימים האחרונים הגיעו צוותים מיוחדים לבדוק את המקום. סגן השר וראש העיר הנחו את אנשי התשתיות וגורמי המקצוע שלא להתפשר בנושא הבטיחות במאומה ויש לתקן את כלל הליקויים הבטיחותיים שנמצאו במקום.

בשל הסכנה הקיימת כעת, במהלך הימים הקרובים יישאר הגשר חסום לתנועת הולכי הרגל. בתחילת השבוע הקרוב יכנסו הצוותים הטכניים לעבודה במהירות האפשרית לסיכום הפעולות שיינקטו לפתיחת הגשר לרווחת התושבים מבלי להתפשר על בטיחות הולכי הרגל והנוסעים במקום.

בעירייה אומרים כי הם פונים לציבור להישמע להוראות הבטיחות ולא לעלות על הגשר עד להשלמת העבודות שיבטיחו את בטיחותו.

 

 

גשר פרדס כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד