כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הרפורמה שינתה את המפה?

חודש לממשלת הימין - סקר מנדטים חדש: מי נחלש ומי מתחזק

סקר מנדטים חדש שנערך במלאות חודש להקמת ממשלת נתניהו השישית, בדק האם הציבור היה משנה את הצבעתו לו הבחירות היו נערכות היום | ובכן מסתמן כי מפלגתו של ראש הממשלה הייתה יורדת בשני מנדטים בעוד מפלגתו של יו"ר האופוזיציה שומרת על כוחה | ומה עם החרדים

חודש לממשלת הימין - סקר מנדטים חדש: מי נחלש ומי מתחזק
קלפי בחירות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ביום ראשון, ציינה הממשלה חודש ימים להקמתה, כשברקע הסערה הציבורית סביב הרפורמה במערכת המשפט. סקר מנדטים שפורסם ב'חדשות 12' מציג כמה שינויים במפת המנדטים לעומת תוצאות הבחירות ועשוי לשפוך אור על השאלה האם הציבור מרוצה מהתנהלות הממשלה עד כה ובעיקר האם המחאה נגד הרפורמה המשפטית מניידת מנדטים מגוש לגוש. 

על פי הסקר מפלגת הליכוד הייתה נחלשת בשני מנדטים לעומת תוצאות האמת - וזוכה ל-30 מנדטים לעומת 32 בתוצאות האמת. מפלגת יש עתיד הייתה שומרת על כוחה עם 24 מנדטים, לעומת מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שהייתה מתחזקת בשני מנדטים וזוכה ל-14 - על חשבון גוש הימין.

רשימת הציונות הדתית - עוצמה יהודית שומרת על כוחה עם 14 מנדטים, ש"ס גם היא שומרת על כוחה והייתה זוכה ל-11 מנדטים, יהדות התורה נותרת יציבה עם 7, ישראל ביתנו זוכה עם 6 מנדטים, חד"ש תע"ל נשארת עם 5 מנדטים, ומפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס מקבלת גם היא 5 מנדטים, כפי שקיבלה בבחירות.

לו הבחירות היו נערכות היום מרצ והעבודה היו מתחלפות, ורשימת מרצ הייתה עוברת את אחוז החסימה ונכנסת לכנסת עם 4 מנדטים, לעומת מפלגת העבודה שהייתה מתרסקת ונשארת בחוץ. רשימת בל"ד, שהייתה קרובה לאחוז החסימה בבחירות אך לא נכנסה לכנסת לבסוף, לא תעבור אותו לפי הסקר.

לפי הסקר, גוש תומכי נתניהו היה נחלש בשני מנדטים ל-62 מושבים בכנסת, לעומת גוש מתנגדי נתניהו שהיה משיג 58 מושבים, יחד עם מפלגת חד"ש - תע"ל על 5 המנדטים שלה.

משתתפי הסקר נשאלו גם האם הם חוששים שהרפורמה המשפטית תפגע בכלכלה הישראלית? 54% העידו כי הם חוששים, ו-36% אמרו שאינם. גם בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, אחד מ-4 מתומכי נתניהו חושש מאפשרות של פגיעה בכלכלה. 

כ-51% אמרו כי גם אם הייתה להם האפשרות להעביר לחו"ל את כספם - לא היו עושים זאת, בעוד 30% שהשיבו שכן. בקרב מצביעי האופוזיציה, כמעט חצי - 49%, היו שוקלים להעביר כספים לחו"ל.

 

סקר מנדטים הליכוד יש עתיד המחנה הממלכתי ערוץ 12

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד