כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נקמה על שריפת הקוראן

15 חשודים מארגון דאע"ש נעצרו בחשד שתכננו פיגועים נגד יהודים

15 חשודים מארגון דאע"ש נעצרו באיסטנבול בחשד שתכננו פיגועים נגד כמה קונסוליות ומקומות דת של נוצרים ויהודים. יחידת המשטרה ללוחמה בטרור החלו בחקירת פענוח הפעילות של ארגון הטרור

15 חשודים מארגון דאע"ש נעצרו בחשד שתכננו פיגועים נגד יהודים
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

משטרת טורקיה עצרה באיסטנבול 15 חשודים מארגון דאע"ש בחשד שתכננו פיגועים נגד כמה קונסוליות ונגד מבני דת של אזרחים נוצרים ויהודים, בתגובה לשריפת ספרי הקוראן על ידי איש ימין קיצוני.

בטורקיה דווח כי לא ניתן לזהות את האיומים הקונקרטיים של החשודים נגד הקונסוליות ומקומות תפילה השייכים לאזרחים נוצרים ויהודים. יחידת המשטרה ללוחמה בטרור החלו בחקירת פענוח הפעילות של ארגון הטרור.

הטורקים החלו בחקירה לאחר שריפת ספר הקוראן מול שגרירות טורקיה בשטוקהולם - שוודיה, לאחר שארגון דאעש איים לפגוע ביהודים ונוצרים. בחקירה התברר כי לחשודים יש קשרים עם ארגון הטרור דאעש, אך לא ניתן היה לזהות את איומיהם הקונקרטיים על הקונסוליות הכלליות ומקומות הפולחן של אזרחים נוצרים ויהודים.

כזכור כפי שדווחנו, האיומים של דאעש הגיעו בעקבות הצתת ספר קוראן על-ידי עורך הדין רסמוס פלודאן, פוליטיקאי דני-שבדי מנהיג מפלגת הימין הקיצוני (קו נוקשה) בדנמרק, מול שגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, ערוץ טלגרם המזוהה עם דאעש פרסם פוסטים התומכים בפגיעה בנוצרים ברחבי העולם.

מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית דווח, כי פורסם פוסט לפיו הריגת למעלה מעשרים אזרחים נוצרים בפאב במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ב-23 בינואר 2023 ומספר תקיפות שבהן נהרגו חיילי צבא מוזמביק לאחרונה, היו למעשה פעולות תגמול על שריפת הקוראן בשבדיה, שכן "נוצרים בכל מקום נחשבים כאחים של פלודאן".

דאעש טורקיה דנמרק שוודיה קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד