כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זו הדרישה של המורים

שביתת אזהרה: כחצי מיליון תלמידים בבית

ארגון המורים מקיים היום שביתת אזהרה בת יום אחד בבתי הספר העל-יסודיים • במשרד החינוך זועמים על מזכ"ל הסתדרות המורים ומבהירים: השביתה לא תחול על חטיבות הביניים

שביתת אזהרה: כחצי מיליון תלמידים בבית
כיתה/בית ספר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לא נותנים 100 ימי חסד לממשלה החדשה ולשר החינוך הנכנס יואב קיש. ארגון המורים ישבית היום (ראשון) את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים. את השביתה הגדירו בארגון כשביתת אזהרה בת יום אחד, על רקע חילוקי דעות בעניין תנאי השכר והעבודה של חברי הארגון.

במשרד החינוך זועמים על מזכ"ל הסתדרות המורים רן ארז בעקבות הכרזת השביתה, ואמש שיגר אליו מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל מכתב, בו הוא קורא לו לשתף פעולה על הסכם השכר בלי הכרזות על שביתות. עוד הבהירו במשרד החינוך כי חטיבות הביניים לא ישבתו.

לפני שבועיים התחייב יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בפני שר החינוך יואב קיש הנכנס לדחות את הפעלת סכסוך העבודה בעניין הסכם השכר הקיבוצי ותנאי העבודה של המורים בשבועיים כדי לאפשר לו ללמוד את הנושא. "אנחנו דורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל-יסודי יעמוד על 12 אלף שקלים בחודש", הכריז ארז. ארגון המורים התחייב שלא לנקוט בצעדים עד ה-25 במרץ 2023, בתנאי שהאוצר ינהל משא ומתן עימו. אלא שלטענת ארז, לא נוהל משא ומתן עד היום והאוצר ביטל אתמול פגישה עם הארגון.

השלטון המקומי, שהוא המעסיק של המורים בתיכונים, החליט בשלב זה שלא להתערב ולהוציא להם צווי מניעה. משרד האוצר הגיב להכרזת השביתה ומסר כי "התנהלות ארגון המורים תמוהה וחסרת תום הלב". עוד נמסר: "פגישת המשא ומתן אתמול בוטלה על ידי הארגון, עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. המשרד קורא לארגון המורים למנוע פגיעה מיותרת בתלמידים ולשוב לשולחן המשא ומתן".

שביתה מורים שביתה בבתי ספר הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד