כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החקירה העלתה

הסיבה לתאונת המטוס שהביאה למותם של שני נוסעים חרדים

למטוס הקטן שהתרסק בחודש שעבר כשהתקרב לשדה תעופה פרברי בניו יורק, והרג שני נוסעים מהקהילה החרדית בקליבלנד שהיו על הסיפון, היה מנוע פגום שהביא לדליפת שמן. כך על פי חקירה של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה

הסיבה לתאונת המטוס שהביאה למותם של שני נוסעים חרדים
ברוך טאוב (מימין) ובנימין חפץ צילום: באדיבות המצלם

לאחר חקירה התברר, כי מנוע תקול הביא למותם שני נוסעים מהקהילה החרדית בקליבלנד בחודש שעבר בהתרסקות מטוס, המנוע הפגום הביא לדליפת שמן. חוקרי המועצה לבטיחות בתחבורה בארה"ב, אמרו שהם מצאו חור בחלק העליון של המנוע, דבר שהביא לנזילת שמן מתחתית גוף המטוס, הנזילה גרמה ככל הנראה למטוס לטוס בצורה גרועה, כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

המטוס היה במרחק של כ-1.6 ק"מ מנמל התעופה של מחוז ווסטצ'סטר בסביבות השעה 18:15 ב-19 בינואר, ברוך טאוב ז"ל ובנימין חפץ ז"ל, שניהם תושבי קליבלנד, נהרגו בהתרסקות.

כזכור כפי שדווחנו, על פי נתוני מינהל התעופה הפדרלי, מטוס מסוג Beechcraft A36 שהופעל על ידי ברוך טאוב ז"ל דיווח על תקלות במנוע בערך בשעה 18:00 לפי שעון מקומי ב-19 בינואר, כשהיה במרחק של כקילומטר וחצי אחד מנמל התעופה של מחוז ווסטצ’סטר. לאחר מכן התקבלה קריאה מצד הטייס שדיווח על לחץ שמן נמוך וכעבור מספר דקות הוכרז מצב חירום. דקות לאחר מכן נותק הקשר עם המטוס.

המטוס יצא מנמל התעופה JFK לנמל התעופה בריצ'מונד הייטס, אוהיו והוסט לנמל התעופה של מחוז ווסטצ'סטר כדי לנסות לבצע נחיתת חירום, אך למרבה הצער המטוס מעולם לא הגיע לשם.

 

 

התרסקות מטוס מטוס קליבלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד