כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יעבור בתוך חודש?

דיווח: היועמ"שית תקבע: חוק דרעי אינו חוקתי

חוק דרעי הקובע כי בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על מינויי שרים לממשלה, יחל בשלבי החקיקה, כבר בימים הקרובים | ההערכה: היועצת המשפטית לממשלה תבקש לקבוע כי החוק אינו חוקתי

דיווח: היועמ"שית תקבע: חוק דרעי אינו חוקתי
דרעי הבוקר צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

בימים הקרובים יחל בכנסת ההליך השלישי בחקיקת חוק דרעי, חוק שינסה להחזיר את חבר הכנסת אריה דרעי לכהן כשר בממשלה מבלי שיתאפשר לבטל את מינויו, הערכה היא כי היועצת המשפטית לממשלה תבקש לקבוע כי החוק אינו חוקתי.

כזכור, החוק שנוסח על ידי חבר הכנסת משה ארבל מש״ס, אך הוגש על ידי חבר הכנסת אופיר כץ ועליו חתמו כל חברי הקואליציה, קובע כי בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על מינויי שרים לממשלה, ובכך למנוע פסילת שרים.

החוק צפוי להתחיל את שלבי החקיקה בימים הקרובים, תחילה בפטור מהנחה ואז בקריאה טרומית ומשם לדיונים סוערים בוועדת החוקה של הכנסת או בוועדה מיוחדת, עד להשלמת החקיקה בקריאה שלישית תוך פרק זמן של כחודש ימים.

כתבת המשפט של ׳ידיעות אחרונות׳ המקרובת לבכירי משרד המשפטים, דיווחה היום (ראשון) כי לפי הערכה, היועמ"שית עו״ד גלי ביהרב מיארה תקבע בחוודת דעתה כי חוק דרעי השלישי אינו חוקתי ותציע לכנסת שלא לאשרו. אם החוק יעבור בכל מקרה, כפי שמסתמן, יתחולל שוב משבר חוקתי פוליטי, כאשר בהרב-מיארה לא תגן עליו בבג"ץ במידה ותוגשנה עתירות נגד חוקתיותו.

גלי בהרב מיארה חוק דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד