כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לקראת תפנית משמעותית?

נתניהו באמירה שעשויה לשנות את ההתייחסות הישראלית לפלישה הרוסית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין לרשת הטלוויזיה הצרפתית "LCI" והתייחס לאפשרות שישראל תספק נשק לאוקראינה: "נחשוב האם לספק לאוקראינה את מערכת כיפת ברזל", אמר | עם זאת הבהיר: "נבדוק את הזמינות של המערכת, את המדיניות שלנו והאינטרסים שלנו באזור"

נתניהו באמירה שעשויה לשנות את ההתייחסות הישראלית לפלישה הרוסית
נתניהו צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש (מוצאי שבת) לרשת הטלוויזיה הצרפתית "LCI", והתייחס למספר סוגיות שעל סדר היום, ביניהם, המלחמה באוקראינה והאפשרות שישראל תתחיל לספק נשק לאוקראינה, הסוגייה הפלסטינית, הרחבת "הסכמי אברהם" ועוד.

נתניהו התייחס בריאיון לאפשרות שישראל תספק נשק לאוקראינה ואמר: "כמעט סיימנו בתהליך הרכבת הממשלה. ברגע שזה יקרה, נחשוב האם לספק לאוקראינה את מערכת כיפת ברזל". נתניהו הסתייג מעט ולדבריו, "נבדוק את הזמינות של המערכת, כמו גם את המדיניות שלנו והאינטרסים שלנו באזור. ייתכן שתרומתה של ישראל לאוקראינה תהיה בתחומים אחרים".

נתניהו הסביר כי אחד השיקולים המרכזיים של ממשלת ישראל בהחלטה הזו היא החשש מכניסה לעימות צבאי עם רוסיה, או לחלופין עם חיל האוויר הרוסי שפועל באזור, כולל בשמי סוריה. "יש לנו שיקולים נוספים שמדינות אחרות לא נדרשות לקחת בחשבון", הבהיר.

בנוסף, ראש הממשלה התייחס למה שהוגדר בערוץ "הסכסוך בין ישראל ומדינות ערב". לטענת נתניהו, ה"סכסוך" קרוב מתמיד לסיום, שכן הסכם שלום אפשרי בין  ישראל לסעודיה ישים סוף לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בתוך כך, כפי שפורסם, ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו ארצה מסר לכלי התקשורת התייחסות להקצנת השיח בישראל: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מידי יום נחצים גבולות. נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל.

אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח - זה סכנה אמתית לדמוקרטיה.

אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני.

אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כוונות לעשות את מה שנידרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחרים. אסור לשתוק סביב העניין הזה".

בנימין נתניהו כיפת ברזל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד