כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החרפת ההסתה משמאל

ההסתה ברשת: האלוף שקרא לפגוע בראש הממשלה עוכב, חקירה נגד עו"ד חודק

כיממה לאחר שפרסם פוסט ברשת בו קרא לפגוע פיזית בראש הממשלה נתניהו, המשטרה עיכבה לחקירה את אל"מ זאב רז | לאחר אישור הפרקליטות, חקירה נפתחה גם נגד עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות | נתניהו: "איום מפורש לרצח ראש ממשלה בישראל"

ההסתה ברשת: האלוף שקרא לפגוע בראש הממשלה עוכב, חקירה נגד עו"ד חודק
אל"מ זאב רז, רה"מ נתניהו צילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה כי עיכבה לחקירה את אל"מ זאב רז, לאחר פרסם אמש (מוצאי שבת) פוסט ברשת החברתית פייסבוק, בו קרא לפגוע בראש הממשלה נתניהו על רקע הרפורמה במערכת המשפט. "אם יקום ראש ממשלה וייטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו", כתב רז.

בהמשך טען רז - לשעבר טייס קרב בחיל האוויר שלקח חלק בהפצצת הכור הגרעיני בעיראק - כי הפוסט שהעלה הוא ציטוט של אדם שחזר בו. "איני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים", כתב אתמול האלוף במילואים. לפי המשטרה, שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבו את זאב רז בעקבות הפוסט שפרסם בחשד לעבירות הסתה ואיומים והוא נחקר בשעה זו במשרדי היחידה.

בתוך כך, לאחר אישור הפרקליטות, המשטרה פתחה בחקירה נגד עו"ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות. התיק נחקר ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433.  בכנס של לשכת עורכי הדין שבוע שעבר אמר חודק: "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה". 

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה להסתה נגדו ואמר: "ראינו איום מפורש לרצח ראש ממשלה בישראל. האיום הזה פורסם שחור על גבי לבן בפייסבוק והגיע מדמות מובילה בהפגנות נגד הממשלה. הוא תוצאה ישירה של הסתה חסרת אחריות שמקבלת רוח גבית וגיבוי ולפעמים אמירות מפורשות מהאופוזיציה. אסור לעבור על כך לסדר היום. אני דורש מראשי האופוזיציה לגנות את ההסתה ולהוקיע את המסיתים".

"אנחנו יודעים שאפשר להתווכח על מה באמת מסכן את הדמוקרטיה, אבל קריאות מפורשות לרצח, לרצח פוליטי, זה לא דבר שנתון לוויכוח. זאת סכנה אמיתית לדמוקרטיה שכולם צריכים לצאת נגדה בתוקף", אמר נתניהו.

בעקבות האירועים האחרונים, שוחח אתמול ראש השב"כ רונן בר שוחח עם מפכ"ל המשטרה, על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה ציין ראש השב"כ כי "בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים".

בין השניים סוכם כי תינקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. "זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי", נאמר בהודעה החריגה של שירות הביטחון הכללי.

 

 

זאב רז הסתה חקירה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד