כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הצעה שערורייתית"

ח"כ דוד אמסלם הודיע כי יתנגד להצעת החוק להגבלת זכות השביתה של רוטמן

במהלך פגישה עם יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי הודיע אמסלם כי יתנגד לקידום הצעת החוק שיזם ח"כ שמחה רוטמן, שנועדה להגביל את זכות השביתה. אמסלם: "אגייס את מירב חברי הכנסת בכנסת ישראל להתנגד להצעה השערורייתית"

ח"כ דוד אמסלם הודיע כי יתנגד להצעת החוק להגבלת זכות השביתה של רוטמן
דוד אמסלם צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת דוד אמסלם נפגש הבוקר (ראשון) עם יושב ראש ההסתדרות הלאומית יואב שמחי והודיע כי יתנגד לקידום הצעת החוק שיזם יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שנועדה להגביל את זכות השביתה.

חבר כנסת אמסלם אמר: "אין לנו שום עניין להחליש את מעמד הביניים ולפגוע בעובדים המוחלשים". אמסלם הוסיף בשיחה עם יואב שמחי כי הוא תומך תמיכה בלתי מסויגת בדרישת ההסתדרות הלאומית והדגיש: "אגייס את מירב חברי הכנסת בכנסת ישראל להתנגד להצעה שערורייתית והזויה זו".

מטרת הצעת החוק שהניח בשבוע שעבר על שולחן הכנסת ח"כ רוטמן היא לשנות בישראל את יחסי העבודה ולפיה יש להעביר את הסמכות להגבלת שביתות מבית הדין לעבודה לכנסת, להגביל משמעותית את העילות לסכסוכי עבודה ולאסור על ארגוני העובדים לגבות דמי חבר ממי שאינו מעוניין בכך.

באמצעות הצעת החוק יהיה ניתן לצמצם באופן דרמטי את זכות השביתה. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "אין המדינה מתפקדת כמעסיק ואין להטיל עליה חובות של מעסיק, אלא אם היא מוגדרת כמעסיקה הישירה של העובדים". עוד נכתב כי "התיקון המוצע מצמצם את יכולתן של קבוצות לחץ קטנות לעצור מדיניות שמבקשת להיטיב עם כלל הציבור".

על פי דיווח באתר 'וואלה', יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הודיע כי יתנגד לקידום הצעת החוק.

דוד אמסלם שמחה רוטמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד