כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אימה במהלך השיעור

נעצר הגבר שירה כדורי סרק בבית הכנסת בסן פרנסיסקו

משטרת סן פרנסיסקו עצרה חשוד שביצע ירי באמצעות אקדח סרק לעבר מתפללים שבאו לשיעור חסידות בתוך בית כנסת. הוא נכלא בבוקר יום שבת ללא יכולת שחרור בערבות, כך לפי משרד השריף של סן פרנסיסקו

נעצר הגבר שירה כדורי סרק בבית הכנסת בסן פרנסיסקו
רגע הירי של כדורי סרק שפולטים אש צילום: צילום מתוך הסרטון

גבר שירה כדורי סרק בתוך בית כנסת בסן פרנסיסקו ארה"ב, נעצר בליל שבת האחרון במחוז ריצ'מונד בחשד שהוא זה שירה, כך מסרה המשטרה בהצהרה. דמיטרי מישין, בן 51 מסן פרנסיסקו, נכלא בסביבות 12:30 בבוקר יום שבת ללא יכולת שחרור בערבות, כך לפי משרד השריף של סן פרנסיסקו.

יממה לפני הירי, מישין נכנס לתיאטרון מספר רחובות משם, ברחוב בלבואה, הניף אקדח ונמלט, כך מסרה המשטרה, לא נורו יריות במקום. חוקרי משטרה ערכו חיפוש בביתו של החשוד. בחיפוש התגלו ראיות הקשורות לאירועים, על פי ההערכות, החשוד הוא אותו אדם בשני האירועים.

מטי פיל, נשיאת בית הכנסת, סיפרה ל'סן פרנסיסקו כרוניקל' כי בעלה, הרב בנציון פיל, ישב ליד שולחן עם כ-25 משתתפים מבוגרים כשאדם הזה נכנס. כשנשאל מאיפה הוא, אמר האיש שהוא מהמוסד, (סוכנות הביון של ישראל). לאחר מכן הוא שלף את האקדח, אמרה מטי פיל.

האנשים ליד השולחן נראו רגועים אך הרב אמר שהם המומים. "היינו בהלם", אמר. "אף אחד לא ציפה לזה. עמדתי ללכת למטבח להביא סכין, אבל כל העניין לקח בערך 20 שניות". לא דווח על נפגעים או נזק. הרב פיל תיאר את האיש בשנות ה-50 המאוחרות לחייו, ו"בעל מראה רוסי מאוד". על פי הדיווחים הוא גם אמר את המשפט "בברכה מחיפה".

כזכור כפי שדווחנו, סרטון של התקרית שצולם במצלמת אבטחה מראה מה התרחש במקום ברגעי האימה: אדם לבוש בכובע בייסבול, ז'קט ונעלי ספורט נכנס לחדר תוך שהוא מדבר אל היושבים סביב שולחן. לאחר כ-15 שניות, הוא מושיט יד לכיס הז'קט שלו וחושף אקדח. נראה שהוא נאבק להפעיל את הנשק, בזמן שגבר מבוגר מבצע שיחת טלפון ומתחיל ללכת לעברו.

כשהגבר מתקרב, החשוד מתחיל לירות בנשקו, והקשיש כורע לרצפה, האיש יורה הרחק מהיושבים סביב השולחן, ואז ממשיך לירות ברחבי החדר בעוד כמה אנשים אוחזים באוזניים שלהם ומתכופפים. בסך הכול יורה החשוד בין שש לשמונה יריות, ואז הוא עוזב.

סן פרנסיסקו בית כנסת חב"ד ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד