כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחקר חדש

אנשים עם צליאק נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות לב

מדענים מאוניברסיטת אוקספורד גילו כי מי שסובל מצליאק נמצא בסיכון גבוה יותר למחלות לב, כך עולה ממחקר שנערך בקרב 470 אלף בריטים בגילאי 40-69. 9 מכל 1,000 חולי צליאק סבלו מבעיות לב לעומת 7 מתוך 1,000 שאינם סובלים מהמחלה

אנשים עם צליאק נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות לב
הכנת פיתות צילום: מתוך הסרטון

צליאק גורם לנזק למעיים שגורם לשלשולים, כאבי בטן ונפיחות. כעת, מדענים מאוניברסיטת אוקספורד מצאו שלצליאקים יש סיכון גבוה יותר לבעיות לב. החוקרים השתמשו בנתוני בתי חולים כדי לנתח תוצאות בריאותיות של כמעט 470,000 בריטים בגילאי 40 עד 69 במהלך ארבע שנים, הם גילו שבעיות כמו מחלות לב והתקפי לב, מתרחשות מדי שנה בתשעה מכל 1,000 נושאי צליאק, בהשוואה לשבעה מכל 1,000 שלא נושאי צליאק.

הם אמרו שהסיכון נשאר זהה גם אם המטופלים נמצאים במשקל תקין ללא בעיות אחרות שעלולות להשפיע על בריאות הלב וכלי הדם. על נושאי צליאק להימנע מאכילת כל דבר המכיל גלוטן - כמו לחם, פסטה, דגנים רבים ומזונות מוכנים מקמח. רבים צריכים לקחת תרופות כדי לשלוט בצליאק.

המדענים טוענים כי בעיות במערכת החיסון עשויה להיות הסיבה, מאחר ומספר מצבים אוטואימוניים אחרים, כגון דלקת מפרקים שגרונית וזאבת, קשורים גם הם לסיכון מוגבר להתקף לב. עם זאת, הם אומרים כי יש צורך במחקר נוסף לפני שהם יקבעו סופית לגבי ממצאיהם.

הם פרסמו בכתב העת BMJ Medicine, כי הם מייעצים לרופאים "לוודא שהמטופלים שלהם מודעים לסיכון המוגבר שלהם, ולעבוד איתם כדי לייעל את בריאות הלב שלהם".

מחלת לב צליאק פיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד