כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חשיפה לרגל יום ההילולא

התאריך בו התגורר בעל ה"אעופה אשכונה" בארץ ישראל

מעט מאוד היה ידוע עד כה על התקופה בה התגורר מרן הגה"ק רבי יצחק אבוחצירא זיע"א בנו של מרן האביר יעקב בארץ ישראל. כעת, לרגל יומא דהילולא שלו החל היום, אנו מגישים לכם בפרסום ראשון

התאריך בו התגורר בעל ה"אעופה אשכונה" בארץ ישראל
הילולת רבי יצחק אבוחצירא לפני שנים רבות צילום: מכון הרב זריהן

לרגל יומא דהילולא של מרן רבי יצחק אבוחצירא זיע"א שחל היום י"ד שבט, חושף הרב שלמה מיארה, מייסד מכון "יד הרב זריהן", כי רבי יצחק בעל ההילולא ביקר בטבריה, התגורר בה וזכה למעמד נכבד.

בספרו "גאוני משפחת אביחצירא" חשף הרב מיארה, כי רבי יצחק התגורר בטבריה ונשא שם לאשה את בתו של הגה"ק רבי רפאל חיים משה בן נאים, מגדולי חכמי ורבני טבריה שהתמנה לאחר מכן לרב ואב"ד בעיר ג'יברלטר. נכדתו האחרת של הרב בן נאים, בת לחתנו רבי משה כלפון, נישאה לרבי יחיא אבוחצירא בנו של מרן הגה"ק רבי אברהם אחיו של רבי יצחק.

על הזמן ששהה רבי יצחק בטבריה, חושף כעת הרב מיארה לרגל יומא דהילולא החל היום, ניתן ללמוד מתוך התאריך המופיע על מכתב עליו חתם בעל ההילולא בעת שהותו בטבריה, המכתב הנושא את התאריך כ"ח סיון תר"ס מופנה לראש"ל הרב יעקב שאול אלישר בנושא המחלוקת המפורסמת שהילכה בטבריה בין תומכי הרב אהרן בכור אלחדיף לבין רבי שלמה רחמים אבולעפיה בעניין הרבנות. במכתב זה המוצג כעת לפניכם, ניתן לראות את רבי יצחק חותם ראשון, דבר המלמד על הכבוד והמעמד לו זכה.

מכתבים נוספים בעניין זה שנחשפים בימים הקרובים בספרו של הרב מיארה "גאון יעקב", מלמדים רבות על הקשר שהיה גם לרבי אברהם אבוחצירא לרב אבולעפיה עד אשר האחרון שהיה סגי-נהור הפקיד את חתימתו בידי רבי אברהם שכן רק עליו סמך.

באדיבות: הרב מיארה ומכון הרב זריהן

רבי יצחק אבוחצירא טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד