כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתניהו ייענה?

לקראת הביקור: רשימת הדרישות שהעבירה אוקראינה לישראל

לקראת ביקורו הצפוי של שר החוץ אלי כהן בקייב ובקשתו להיפגש עם הנשיא זלנסקי, העבירה אוקראינה שורת דרישות לישראל. בין היתר דורשת אוקראינה: אמירה פומבית ברורה נגד הפלישה הרוסית, אישור הלוואת ענק וסיוע בטיפול בפצועי המלחמה

לקראת הביקור: רשימת הדרישות שהעבירה אוקראינה לישראל
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

לקראת ביקורו הקרוב של שר החוץ אלי כהן בקייב ובקשתו להיפגש עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, העבירה אוקראינה שורת דרישות לישראל, ובראשן דרישה להתבטאות פומבית ברורה נגד הפלישה הרוסית ובעד שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. בנוסף, האוקראינים דורשים הלוואה של חצי מיליארד דולר.

עוד דורשים האוקראינים כי ישראל תקלוט מאות חיילים ואזרחים אוקראינים שנפצעו במלחמה לטיפולים רפואיים בישראל. בנוסף הם דורשים, שהממשלה החדשה בירושלים תתחייב להמשיך בקידום מערכת ההתראה לאוכלוסייה האזרחית מפני התקפות טילים, שעליה התחילו הצדדים לעבוד בתקופת הממשלה הקודמת. המערכת המדוברת דומה לזו שמופעלת בישראל על ידי פיקוד העורף. כך דווח ב'וואלה'.

זלנסקי. דוברות נשיא אוקראינה.

יצוין כי מאז שהחלה מלחמת רוסיה אוקראינה, לא התקיימה פגישה בדרג ישראלי בכיר שכזה עם נשיא אוקראינה. בכיר אוקראיני אמר כי מידת ההיענות לבקשותיה של אוקראינה במהלך ביקורו של כהן תעיד על כנות כוונותיה של ישראל.

בנוסף לפגישה עם זלנסקי, כהן צפוי להיפגש במהלך ביקורו בקייב עם מקבילו האוקראיני דמיטרי קולבה ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל בקייב שנסגרה כאשר החלה המלחמה.

בכיר אוקראיני ציין כי הנשיא עדיין לא אישר בשלב זה את הפגישה. לדבריו, קיום הפגישה תלוי בנכונות של ישראל לנקוט צעדים לטובת אוקראינה. "הנשיא לא ייפגש עם כהן בשביל פוטו אופ", אמר הבכיר האוקראיני. עם זאת, בכיר בישראל העריך כי תתקיים פגישה עם זלנסקי במהלך הביקור.

אלי כהן ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד