כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ה'גיאהד האסלאמי מתוסכל

על רקע הפיגוע בנווה יעקב: ישראל מסרבת להפסיק את המעצרים

מצרים הודיעה למשלחת של הג'יהאד האסלאמי כי ישראל מסרבת להפסיק את המעצרים בגדה המערבית, "במיוחד אחרי הפיגוע בנווה יעקב בירושלים". המקור הוסיף כי שני הצדדים לא מעוניינים בהסלמה וכי "ישראל הביעה את חששה מהתגברות חילופי האש עם כניסת הכוחות לערים הפלסטיניות, במיוחד ביריחו וג'נין"

על רקע הפיגוע בנווה יעקב: ישראל מסרבת להפסיק את המעצרים
פעילות הכוחות צילום: דו"צ

מצרים הודיעה למשלחת של הג׳האד האסלאמי על סירובה של ישראל להפסיק את המעצרים ביהודה ושומרון, בעיקר לאחר הפיגוע הקטלני בשכונת נווה יעקב בירושלים. כך מדווח אתר החדשות הפלסטיני 'דניא אל-וטן' מפי גורם מצרי.

הגורם ציין כי "שני הצדדים לא מעוניינים בהסלמה". לדבריו, ישראל רוצה ליישם תוכנית צבאית ביהודה ושומרון כדי להגביל את צמיחתן של חוליות טרור חדשות. "יש חשש בישראל מהתגברות העימותים עם כוחות הביטחון שפועלים באיו"ש, בעיקר ביריחו ובג׳נין", הוסיף הגורם.

באשר למעצרו של בכיר הג׳האד האסלאמי, ח'דר עדנאן אתמול, אמר הגורם כי "ישראל מעוניינת להפעיל לחץ על הארגון כדי להרגיע את השטח באיו"ש".

בקהיר נמשכו אתמול השיחות בין ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד א-נחאלה. ערוץ אלמיאדין דיווח ממקורותיו שהצדדים דנים בפעילות ארגון הג'יהאד בג'נין והרגעת המתיחות בגדה. המקורות ציינו שישראל דורשת רגיעה מבלי מחוייבות מצידה להפסיק לפעול בשטחי הגדה. המקורות הדגישו שלא נרשמה פריצת דרך רצינית בשיחות.

הפיגוע בנווה יעקב מעצר מחבלים מעצר מבוקשים יהודה ושומרון הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד