כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דו"ח חריף נגד אירופה

אם בריטניה היתה באיחוד האירופי - אוקראינה הייתה מפסידה לרוסיה

אוקראינה הייתה מפסידה לרוסיה אם בריטניה לא הייתה מסייעת לאוקראינה מיד בתחילת הפלישה. זאת לאחר תגובה חלשה של האיחוד האירופי | הדיווח מגיע מתוך דו"ח חדש על התוצאה האפשרית של מלחמתה של רוסיה עם אוקראינה

אם בריטניה היתה באיחוד האירופי - אוקראינה הייתה מפסידה לרוסיה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה הייתה נופלת כפרי בשל בידי רוסיה, לולא בריטניה השתמשה בחופש שלה מחוץ לאיחוד האירופי, כדי להוביל את המערב להתעמת עם התוקפנות האכזרית של ולדימיר פוטין, כך קובע דו"ח חדש.

הדו"ח מתבטא חריף מאד לגבי התגובה ה"חלשה" של האיחוד בתחילת המלחמה וקורא למערב להכפיל את משימתו לדחוק אחורה את הפלישה הרוסית.

מהדו"ח עולה כיף "התאגדויות של מדינות ריבוניות עצמאיות, כמו נאט"ו, מצוידות הרבה יותר להתמודד עם עריצים כמו פוטין מאשר גופים איטיים כמו האיחוד האירופי". הדו"ח, שפורסם על ידי צוות החשיבה ב"מרכז למדיניות ברקזיט", מזהה את ההנהגה של בריטניה בתגובתו החזקה יותר משל המערב לרודן הרוסי, כאחד הרווחים הגדולים של הברקזיט.

לקראת הפלישה ובמשך תשעת החודשים הבאים בריטניה הוציאה יותר על סיוע צבאי לאוקראינה (4.7 מיליארד דולר) מכל מוסדות האיחוד האירופי ביחד (3.8 מיליארד דולר). הדו"ח, משבח את ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון ושר ההגנה בן וואלאס על מהירות הפעולה שלהם.

הדו"ח מראה כיצד הסיוע הצבאי המכריע של בריטניה בשבוע הראשון של מלחמת הבזק הרוסית, שנועד לכבוש את הבירה קייב ולהרוג את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, היה אפשרי רק בגלל הברקזיט ומשום שהיא לא היתה מחויבת עוד להתנהל לפי חוקי האיחוד האירופי המסורבלים בנוגע למדיניות חוץ וביטחון.

 

 

 

 

 

איחוד אירופי אירופה בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד